V momentě, kdy Tatra potřebovala dočasně uzpůsobit výrobní program z důvodu výpadku některých subdodávek ze zahraničí, přizpůsobili v Tawescu výrobu tak, aby automobilce vyšli vstříc. Mohli díky tomu ve zvýšené míře dodávat Tatře rámy a kabiny modelových řad Terra a Force, které formou zakázkové výroby pro Tatra Trucks vyrábějí.
Automobilka tak, i díky výpomoci ze skupiny Promet Group, jež je menšinovým akcionářem Tatra Trucks, dokázala zatím projít koronavirovou pandemií bez omezení provozu. Kromě péče o zdraví zaměstnanců bylo totiž v tomto období velmi důležité též udržení dodavatelských řetězců a zabezpečení výroby po materiální stránce. Tatra Trucks má pod jednou střechou zajištěnou výrobu podvozků, motorů, převodovek a části kabin. S dalšími vypomohlo právě sousední Tawesco.
„Bylo potřeba výrobu zásadní měrou uzpůsobit pro navýšený počet kabin pro Tatru. Zatímco standardně vyrábíme několik kusů formou zakázkové výroby, v minulých týdnech se jejich počet výrazně navýšil. Vzhledem k tomu, že jsme měli volnou kapacitu, rádi jsme po vzájemné dohodě Tatře vypomohli,“ říká Margita Rejchrtová, generální ředitelka kopřivnické společnosti Tawesco. Vzájemnou komunikaci usnadnila i skutečnost, že právě z Tawesca přišel do Tatry její současný ředitel Pavel Lazar.
Co bylo konkrétně potřeba v Tawescu pro navýšení výroby kabin přizpůsobit? Vzhledem k tomu, že jiní dodavatelé nebyli schopni dodat Tatře klíčové komponenty, rozhodlo se v Tawescu, že v zájmu podpory firmy ve skupině přeorganizuje část výroby. Nastartovala se 2. a 3. směna v přípravných operacích, přidána byla i další směna na finalizačním přípravku. Dále rozšířili výrobní plochu pro rámy, které se nesvařují, ale montují. Měsíční nárůst tržeb byl téměř 30 % ve srovnání s počátkem roku. Výroba kabin byla navýšena z produkce jedné kabiny za dva dny na produkci jedné kabiny denně přidáním další směny, k čemuž se s výhledem budoucích objemů kabin chystali v Tawescu již nějakou dobu. Aktuální situace tato opatření urychlila.
Tawescu se v čase koronavirové pandemie potvrdilo, že je důležité mít výrobu diverzifikovanou. Firma díky tomu nemusela přerušit výrobu i přesto, že automobilka Škoda Auto, jejímž je Tawesco významným dodavatelem, na čas zastavila výrobu úplně. Kromě pokračujících dodávek například pro výrobce zemědělské techniky John Deere, využila firma své kapacity k sousedské výpomoci Tatře.
„Říká se, že každá krize přináší zároveň příležitosti. Nám aktuální situace ukázala, jak je důležitá diverzifikace výrobního portfolia, flexibilita výroby, a především zajištěný přísun dílů do výroby. Je důležité nespoléhat pouze na dodávky, byť často levnějších, dílů ze zahraničí, ale budovat dodavatelskou síť v rámci domácího průmyslu. To je také jedním z hlavních principů, na kterých je vybudována celá skupina Promet Group,“ doplňuje Denisa Materová, manažerka marketingu Promet Group.
Kopřivnická společnost Tawesco s.r.o. je významným dodavatelem lisovaných a svařovaných dílů pro automobilový průmysl a těžkých svařenců pro zemědělské a lesní stroje. Původně založena v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovny z tehdejší Tatra a.s. se firma rozrostla o lisovnu a těžkou svařovnu. Od roku 2011 je členem skupiny PROMET GROUP a mezi nejvýznamnější zákazníky patří VW Group včetně Škoda Auto a řada dalších automobilek, ale i výrobci zemědělských strojů John Deere či Claas anebo Tatra Trucks, pro kterou Tawesco vyrábí rámy legendárních tatrovek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva