Kolínská automobilka TPCA, společný podnik Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën, dnes oznámila hospodářské výsledky za uplynulý rok. S celkovým počtem 1 180 prodaných vozů dosáhla TPCA v roce 2012 rekordního výsledku v České republice. Meziročně se jedná o 30procentní nárůst. Tržby TPCA v loňském roce klesly o 14 procent na 34 miliard 158 milionů korun. Zisk před zdaněním činil necelých 320 milionů korun, což je o 50 milionů korun méně než v roce 2011. Nižší obrat i tržby byly způsobeny především poklesem poptávky na evropských trzích.
„I přes nelehkou situaci na automobilovém trhu se nám podařilo udržet dobré finanční výsledky a to i přes očekávaný pokles evropské poptávky po našich výrobcích. Meziroční snížení objemu výroby je především výsledkem nestability evropského trhu v uplynulých letech,“ říká prezident společnosti Kenta Koide.
2012: prodejní rekord v České republice
TPCA loni vyrobila 215 tisíc vozů modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 z čehož 1 180 vozů připadá na Českou republiku. V tuzemsku se tak jedná o 30procentní nárůst. Od roku 2009 došlo k celkovému navýšení o 323 vozů.
Na domácím trhu byl největší zájem o model Toyota Aygo, kterého se vloni prodalo 517 kusů, meziročně se jedná o 108procentní nárůst. Z hlediska prodejů byl pro model nejúspěšnější měsíc listopad (56 vozů). Na druhou pozici s 57procentním navýšením registrací se řadí model Citroën C1, kterého bylo prodáno 463 kusů. Největší poptávka po modelu byla v únoru, kdy se prodalo celkem (92 vozy). Registrace vozidel Peugeot 107 se zastavily na 200 kusech. Nejsilnějším měsícem bylo září s celkovým počtem 33 prodaných vozů.
Kolínská automobilka vyrábí z více jak 95 procent pro evropské země. České vozy z produkce TPCA se loni nejlépe prodávaly ve Velké Británii (22 procent). Následuje Francie a Holandsko shodně s 15 procenty. Pětku největších trhů uzavírá Itálie s Německem, opět se shodným podílem deseti procent z celkové loňské výroby. Produkty automobilky TPCA jsou dodávány celkem do padesáti zemí od Jižní Ameriky, Afriky přes Evropu do Skandinávie, Asie až po Indonésii. Největšími cílovými zeměmi vozů z TPCA mimo země EU jsou Jihoafrická republika a Izrael následované Ruskem a Ukrajinou.
Dodavatelé
Česká automobilka TPCA odebírá díly a komponenty pro své modely 107, C1 a Aygo celkem od více než dvou set dodavatelů. Největší objem dodávek připadá na Českou republiku (79 procent), Polsko (16 procent), Evropa* a Japonsko (5 procent). Dle geografického rozložení připadá první příčka Středočeskému kraji (55 procent), následuje Jihovýchod Čech (29 procent), Severovýchod Čech (8 procent), Jihozápad republiky (5 procent), Severozápad republiky (2 procenta), Střední Morava a Moravskoslezský kraj (1 procento)
*Francie, Itálie, Slovensko, Německo, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko, Velká Británie
Významné jubileum
V loňském roce TPCA zaznamenala důležitý milník ve své historii. Uplynulo deset let od položení základního kamene automobilky. Úspěšně také zahájila sériovou výrobu inovovaných modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. V měsíci únoru sjel z výrobní linky jubilejní dvoumiliontý vůz. Jednalo se o pětidvéřový Peugeot 107 ve švestkově modré metalíze. Vůz byl slavnostně předán Vítu Rakušanovi, starostovi města Kolína, který jej následně předal do užívání Městské knihovně Kolín. Vůz je využíván pro rozvoz knih starším a imobilním občanům regionu.
Rozvoj Kolínského regionu
V oblasti společenské odpovědnosti automobilka podporuje společenské a kulturní akce v regionu. Od roku 2004 bylo prostřednictvím grantového programu TPCA Partnerství pro Kolínsko podpořeno na 140 projektů ze 700 došlých žádostí částkou dosahující téměř 40 milionů korun. Na konci letošního února vyhlásila automobilka již devátý ročník grantového programu, který stejně jako každý rok podpoří celkovou částkou 4 miliony korun. Finanční podpora putuje převážně na dlouhodobé projekty rozvíjející region. Cílem programu je oblast bezpečné dopravy, vzájemného soužití a životní prostředí. Vedle grantového programu má TPCA i nástroje k podpoře akcí do jejichž organizace jsou zapojeni její zaměstnanci. Společnost je také významným partnerem nejznámějších kulturních akcí regionu a nejlepších sportovních klubů. Celkově tak na rozvoj regionu věnovala více než 95 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva