Tým silniční bezpečnosti: Prázdninové měsíce jsou rizikové především pro děti, cyklisty a motocyklisty

04.07.2017 9:10 | Zprávy

Loni o prázdninách zemřelo denně při nehodách o 27 procent lidí více, než činil průměr za celý rok. Za posledních 11 let umírala průměrně třetina zemřelých motocyklistů v červenci a srpnu. Třicet procent dětí přichází na silnici o život o letních prázdninách; umírají hlavně jako spolujezdci v osobních automobilech. Stále velká část dětí jezdí na kole bez přilby.

Tým silniční bezpečnosti: Prázdninové měsíce jsou rizikové především pro děti, cyklisty a motocyklisty
Foto: nadacebesip.cz
Popisek: Tým silniční bezpečnosti

V letech 1993 až 2016 zemřelo na českých silnicích celkově 25 526 osob, z toho 5 096 během letních prázdnin. Na červenec a srpen tak připadá rovná pětina celkového počtu obětí dopravních nehod. Zatímco během posledních 24 let připadá průměrně na jeden den 2,9 oběti nehod, o prázdninových měsících je to 3,4. To, že letní měsíce jsou nebezpečnější, než činí celoroční průměr, potvrzují i loňská statistická data. Zatímco denně umíralo v roce 2016 v průměru 1,5 osoby, v červenci a srpnu to bylo 1,9.

Na pozoru by se měli mít především motocyklisté. V letech 2006 až 2016 umírala o prázdninách průměrně celá třetina motorkářů z celého počtu usmrcených za rok. Loňský rok byl v tomto směru příznivější, podíl motocyklistů na celkovém počtu obětí prázdninových nehod byl zhruba pětinový. Dlouhodobě motocyklisté zaviní něco přes polovinu svých tragických nehod. V naprosté většině případů se jedná o havárie v důsledku nepřiměřené rychlosti jízdy. Naopak automobilisté motorkářům ublíží nejčastěji proto, že je nevidí nebo špatně odhadnou jejich rychlost či vzájemnou vzdálenost. Jedná se hlavně o nedání přednosti na křižovatce, kdy motocykl přijíždí po hlavní, nebo když auto odbočující vlevo nedá přednost protijedoucímu motorkáři, následuje přehlédnutí protijedoucího motocyklu při objíždění či předjíždění, přehlédnutí zezadu přijíždějícího motocyklisty při otáčení a také dochází k nezaregistrování protijedoucího motocyklu při předjíždění či objíždění. „Motocyklisté by proto měli jezdit výrazně defenzivně. Měli by se snažit být pro ostatní maximálně viditelní a pamatovat na pozice, kdy je řidiči automobilů mohou snadno přehlédnout, například tím, že se jezdec v jedné stopě nachází ve slepém úhlu, kam nedohlédnou,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Myslíte, že je Trump ,,Putinův agend"?

Proč jde podle vás na ruku Putinovi, a proč se snaží oslabit Evropu? Vždyť upřímně ona je dost slabá i bez něj - bohužel.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Mise Zero-G má velitelku, pátou členkou posádky bude Jana Plodková

22:03 Ministerstvo dopravy: Mise Zero-G má velitelku, pátou členkou posádky bude Jana Plodková

Velitelská posádka projektu Zero-G je kompletní. Dvacítku nejúspěšnějších mladých vesmírných nadšenc…