V současné době proto stále probíhají jednání se starosty o dalších krocích, např. o možnosti vyčlenění prostor, kde by ÚP ČR mohl v omezeném režimu obsloužit klienty z daných měst a obcí. Případná omezení provozu či výjimečné zrušení se budou týkat malých pracovišť, kde působí maximálně tři zaměstnanci Úřadu práce ČR.
ÚP ČR se snaží v maximální možné míře zajistit komfort pro klienty a dostupnost svých služeb. V souvislosti se schváleným rozpočtem na příští rok dochází v rámci úřadu k systemizaci, jejímž výsledkem bude úspora prostředků. Vzhledem k tomu, že se jedná o prostředky ze státního rozpočtu je ÚP ČR povinen chovat se jako řádný hospodář.
„Zároveň je naší snahou učinit potřebné kroky tak, aby měly minimální dopad na klienty a poskytovaný komfort. Velmi pečlivě proto posuzujeme, zdali případné omezení nebo sloučení detašovaného pracoviště neztíží dostupnost jeho služeb občanům konkrétní obce. Pokud už k takovému kroku přistoupíme, jedná se o malá pracoviště do 3 zaměstnanců, která fungují jen několik dní v týdnu a v místech, která jsou v dojezdové vzdálenosti od jiných pracovišť,“ zdůrazňuje generální ředitelka Úřadu práce ČR Kateřina Sadílková.
Tato pracoviště se ve spolupráci s obcí mohou stát místy, kde budou i nadále pro klienty ÚP ČR zabezpečeny služby, jež ÚP ČR poskytuje. A to v podobě výjezdního pracoviště, které bude v provozu dva dny v týdnu. Další možností je zajištění služeb ÚP ČR prostřednictvím schránek, do nichž budou moci klienti vhodit žádosti a další formuláře a jejich požadavky poté úředníci zpracují na nejbližším kmenovém kontaktním pracovišti ÚP ČR.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva