Soukromí investoři se budou podílet na výstavbě dalších úseků dálnic a klíčových železničních tratí. Vláda na základě vyhodnocení studie proveditelnosti odsouhlasila pokračování přípravy výstavby dvou železničních staveb – tratě Praha-Veleslavín – letiště Václava Havla – Kladno a části IV. koridoru mezi Nemanicemi a Ševětínem formou PPP. Zároveň schválila záměr zpracovat studii proveditelnosti možnosti realizace formou PPP pro vysokorychlostní tratě Moravská brána (Prosenice – Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov), Jižní Morava (Modřice–Rakvice) a modernizaci tratě Brno–Přerov a pro vybrané úseky dostavby dálnic D0 (pražský okruh), D3 a D55.
„Dostavba kvalitní dálniční a železniční sítě je základní podmínkou, aby Česká republika byla úspěšná a konkurenceschopná. Abychom byli schopni stavět dostatečně rychle, musíme kromě prostředků ze státního rozpočtu, kterých je limitované množství, a maximálního možného využití evropských peněz, také spolupracovat se soukromými subjekty,“ konstatoval premiér Petr Fiala. „V současné době se metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru úspěšně staví dálnice D4 a vláda už schválila projekt výstavby D35 prostřednictvím metody PPP,“ připomněl. „Je to zásadní, protože země, ve které se nedá projet v rozumném čase z jednoho konce na druhý, zkrátka nemůže být konkurenceschopná, a my děláme konkrétní kroky, abychom tento dlouhodobý dluh dokázali napravit,“ dodal.
Podrobnosti naleznete v tiskové zprávě Ministerstva dopravy ZDE.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva