Podnět na zahájení mimosoudního řešení sporu (ADR) může na ERÚ podat jakýkoliv zákazník v postavení spotřebitele, pokud řeší problém s dodavatelem nebo distributorem energie. Domáhat se takto může nejenom splnění povinností vyplývajících ze smlouvy, ale i určení, zda právní vztah popsaný smlouvou trvá, resp. zda vůbec vznikl a kdy se tak stalo.
„Za loňský rok ERÚ přijal od spotřebitelů 140 podnětů na zahájení mimosoudního řešení sporu. Pravomocně jsme rozhodli v 94 z nich. To ale neznamená, že by zbytek zůstal nevyřešený. Naopak, časté jsou případy, kdy byl spor zastavený jen proto, že dodavatel nebo distributor nečekal na verdikt úřadu a spotřebiteli vyhověl už krátce po podání návrhu," vysvětluje Miroslav Rottner, ředitel Odboru sporných a schvalovacích řízení ERÚ.
Okruh sporů, které ERÚ může v rámci ADR řešit, vymezuje působnost úřadu *(2). Mezi tradičně řešené problémy patří splnění povinností dodavatele při zahájení dodávky energií v dohodnutém termínu. Další frekventovanou oblastí je vyúčtování, ať už jde o nedodržení lhůty pro jeho zaslání nebo lhůty pro zaslání přeplatku. Spotřebitelé v této souvislosti také rozporují užití nesprávného nebo neprůkazného způsobu odečtu, resp. další nedodržení pravidel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva