Vlaky Českých drah pojedou od 10. června podle upravených jízdních řádů

07.06.2012 8:45 | Zprávy

V neděli 10. června začne platit změna vlakového jízdního řádu. Podstatné budou úpravy jízdy vlaků SC Pendolino, České dráhy také plánují rozšířit nabídku spojů mezi Prahou a Brnem v souvislosti s opravou dálnice D1.

Vlaky Českých drah pojedou od 10. června podle upravených jízdních řádů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Železnice, ilustrační foto

V regionální dopravě dojde ve většině případů jen k dílčím změnám, které reagují na aktuální situaci v dopravě a potřeby cestujících. Tyto změny vycházejí z požadavku objednatelů dopravy. K podstatnějším změnám dochází na základě požadavků krajských úřadů Královéhradeckého a Olomouckého kraje. Vzhledem k tomu, že letošní změna grafikonu je na rozdíl od předešlých let v průběhu roku jediná, dojde v řadě případů k zanesení operativních změn do pravidelného jízdního řádu.

Změny v dálkové dopravě

Největší rozsah změn v dálkové dopravě se dotýká linky Praha – Ostrava, která je provozována na komerční riziko, a proto zde České dráhy pružně přizpůsobují svou nabídku poptávce po spojení. Novinkou budou také D1 Expressy, které budou zavedeny mezi Prahou a Brnem od zahájení stavební činnosti a omezení provozu na dálnici D1.

Nejvíce změn je u provozů vlaku SC Pendolino. Tyto změny jsou vyvolány jednak snahou lépe uspokojit potřeby cestujících v přepravních špičkách a pak především potřebou vytvořit rezervní soupravu pro řešení mimořádných událostí. O nejrychlejší, nejkomfortnější a nejpřesnější spoje Českých drah SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou je v letošním roce rostoucí zájem. Cestující očekávají vysokou kvalitu a přesnost vlaků. Protože v uplynulém období bylo ale nasazeno v denní provozu 6 ze 7 souprav, docházelo v některých dnech k vypravování náhradních souprav sestavených z vozů standardu EuroCity. České dráhy však chtějí i nadále garantovat nejvyšší kvalitu služeb poskytovanou na českých železnicích, a proto přistoupily k těmto opatřením:

V dopravní špičce jsou zavedeny některé nové vlaky. Například v pátek odpoledne pojede z Prahy (odj. 14:12) nový spoj SC Pendolino 1511 do Ostravy hl.n. (přij. 17:18). V pátek a v neděli v opačném směru pojede nový vlak SC Pendolino 512 Ostrava hl.n. (odj. 16:41) – Praha (přij. 19:46). U některých spojů zároveň dochází k omezením, a to především v červenci a srpnu, kdy je z důvodu dovolených a prázdnin každoročně o něco nižší zájem o tyto velmi rychlé manažerské spoje. Například jde o brzké ranní spoje SC 500 Bohumín – Praha a SC 501 Praha – Ostrava, které po dobu prázdnin pojedou jen v pondělí (mimo prázdniny jedou i nadále v pracovní dny). Změn v periodě jízdy (dny, kdy jedou jednotlivé spoje) u spojů SC Pendolino je však větší množství, proto žádáme cestující, aby při plánování své cesty věnovali pozornost aktuálním jízdním řádům. Dochází také k ukončení provozu těchto spojů do / ze Žiliny a vlaky budou začínat / končit v Českém Těšíně, resp. v Ostravě. I po změně 10. června však bude celková nabídka spojů SC Pendolino vyšší oproti loňskému jízdnímu řádu.  

Jako reakce na vytížení expresních spojů dochází k úpravě jízdy spoje Ex 140/141 Beskydv úseku Praha hl.n. (odj. 4:17) – Olomouc (přij. 6:42) pouze na pondělí a z Olomouce (odj. 21:17) do Prahy (přij. 23:45) pouze na neděli.

V oblasti pražského železničního uzlu dochází ke změnám výchozích a cílových stanic u některých expresů, které jezdily z / do stanice Praha-Smíchov. Nově vybrané spoje budou začínat / končit přímo na pražském hlavním nádraží. Jde například o vlaky Vsacan, Zlínský expres nebo Šohaj.

Úplnou novinkou jsou dva páry non-stop expresů D1 Express na trati Praha – Brno, které budou jezdit v dopravní špičce pracovních dní ode dne vyhlášení, tedy od zahájení stavební činnosti na dálnici D1 a omezení provozu na této významné pozemní komunikaci. Vlaky budou odjíždět z Brna v 6:15 a 7:15 a v opačném směru z Prahy hl.n. odjedou v 17:03 a v 18:03. Doba jízdy bude 2 hodiny 42 minut. Spoje nebudou nikde zastavovat. Cestujícím nabídnou klimatizované vozy 1. a 2. třídy (ve 2. třídě s výběrem míst v oddíle nebo ve velkoprostorovém voze s místy za sebou nebo proti sobě), bistro, elektrické zásuvky 230 V pro napájení notebooků a další drobné elektroniky cestujících, klidový vůz nebo dámský oddíl. České dráhy připravují v těchto D1 Expressech zavedení wi-fi připojení k internetu.

V mezinárodní dopravě jsou změny minimální a týkají se jízdy vlaků mimo území České republiky. Vlak EC 178 / 179 Alois Negrelli pojede nově pouze v úseku Praha – Berlín a zpět.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Doporučený předvánoční den Balíkovny

13:21 Česká pošta: Doporučený předvánoční den Balíkovny

Balíkovna doporučuje předat balík do přepravy do čtvrtka 19. prosince. To platí pro zásilky na adres…