Zeptat se na ně a nechat si poradit ale mohou klienti zdravotní pojišťovny od jiného lékaře - Lékaře na telefonu. Jde o novou konzultační službu, kterou představila Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) ve spolupráci s Allianz Assistance.
Konzultace ano, léčení po telefonu ne
Lékař na telefonu je nová konzultační služba, kterou od začátku letošního roku provozuje Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR. Pro její pojištěnce je zdarma, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Technické řešení a obsluhu linky zajišťuje česká pobočka globální značky Allianz Assistance.
Před samotným spuštěním oslovila Allianz Assistance výzkumné agentury a nechala na vzorku 771 českých a slovenských respondentů prověřit atraktivitu asistenčních služeb. Finální výsledky potvrdily rostoucí zájem o medickou asistenci i poptávku po komunikaci s lékařem za využití moderních způsobů komunikace.
Češi: rekordmani v ordinacích
Podle nedávno zveřejněného žebříčku Deníku jsou Češi rekordmany v počtu návštěv lékaře za rok. Zatímco ve Švédsku průměrně vyrazí pacient k lékaři 3krát za rok, Češi se v ordinaci objeví průměrně dvanáctkrát.* Jakub Fiala, vedoucí Medické asistence Allianz Assistance,věří, že služba Lékař na telefonu může pomoci toto číslo snížit. „Mluvím o případech, kdy se pacient vydá do ordinace, aby se zeptal na obecné věci- vedlejší účinky léčiv, jejich dávkování nebo potřebuje vysvětlit laboratorní výsledky. Akutní problémy a zdraví ohrožující stavy ale řešit na dálku nelze,“ upřesňuje Fiala oblasti, se kterými je možné Lékaře na telefonu oslovit.
„Služba Lékař na telefonu plní dva hlavní cíle – poskytovat konzultace a šetřit čas. Akutní a život ohrožující stavy přísluší řešit Zdravotnické záchranné službě.“
Pro všechny věkové skupiny
Podle mluvčí ZP MV ČR Hany Kadečkové je Lékař na telefonu velmi prospěšnou službou a je o ni velký zájem napříč věkovými skupinami. Upozorňuje však, že služba je konzultační a v žádném případě nenahrazuje rychlou záchrannou pomoc. Velký zájem dokazují i čísla Allianz Assistance, která linku Lékař na telefonu pro ZP MV ČR provozuje. Hned v prvním měsíci po spuštění evidovala asistenční centrála 319 příchozích hovorů.
Mezi časté dotazy patří podle lékařky Reginy Herčíkové ty, které se týkají horečnatých stavů dětí, problematiky očkování a reakcí na očkovací látky. Volají ale i starší pacienti, kteří potřebují poradit s dávkováním a interakcemi léků, žádají vysvětlení odborných lékařských termínů anebo interpretaci výsledků vyšetření. Průměrná délka hovoru se pohybuje kolem 3 minut, výjimkou ale nejsou ani telefonáty, které končí rychleji a doporučením okamžitě zavolat rychlou záchrannou službu.
Volání krok za krokem
Jakmile klient ZP MV ČR vytočí linku 283 002 772(klient platí dle tarifu svého operátora), zvedne telefon koordinátor medické asistence. Ten má dva hlavní úkoly – zjistit, co bude chtít klient s lékařem konzultovat, a dohodnout čas zpětného volání. Ve smluvenou dobu potom koordinátor volá klientovi a propojí ho s lékařem. Aby byly hovory maximálně efektivní a přitom netrvaly desítky minut, stačí splnit jedinou podmínku: upřesnit koordinátorovi při prvním kontaktu, co konkrétně chci s lékařem konzultovat.
Všechny detaily tohoto hovoru putují rovnou k lékaři, který se na zvolenou oblast může připravit a dotaz klienta zodpovědět během pár minut.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva