Zhruba 200 žáků přejde z takzvaných praktických do běžných škol

07.08.2016 7:34 | Zprávy

Revoluce se nekoná! Aktuální odhady MŠMT potvrzují střízlivá očekávání dopadů novely školského zákona na průběh inkluze ve vzdělávání.

Zhruba 200 žáků přejde z takzvaných praktických do běžných škol
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná třída, ilustrační foto

Začleňování dětí z takzvaných praktických do běžných základních škol se podle odhadů krajů ČR, které vycházejí z šetření na jednotlivých školách, dotkne přibližně 205 žáků. Celkový počet dětí v takzvaných praktických školách v celé České republice se přitom pohybuje kolem 18 tisíc.

Bližší pohled na data poskytnutá jednotlivými kraji ilustrují rozsah změn, s nimiž se budou školy od září 2016 setkávat. Například v Jihočeském kraji se očekává začlenění 4 dětí do společného vzdělávání, Vysočina předpokládá 2 žáky, Zlínský kraj celkem 4; kraj Plzeňský neočekává přechod žádného žáka. Moravskoslezský kraj, který disponuje rozsáhlou infrastrukturou v podobě organizací pro děti se zdravotním postižením, jaké mohou zahrnovat mateřskou školu, základní školu i střední školu, předpokládá přechod 9 žáků z praktické do běžné ZŠ. Nejvyšší počet dětí směřujících z jednoho typu školy do druhé se očekává v Praze a Středočeském kraji – dohromady se bude jednat o zhruba 150 dětí.

Data dostupná za léta 2011 až 2013 dokládají, že počet běžných ZŠ, v nichž je integrován alespoň jeden žák s lehkým mentálním postižením (LMP), mírně roste – nejedná se však o skokové změny, jaké by mohly ovlivnit existující strukturu praktického a speciálního školství. V roce 2011 bylo těchto základních škol 1120, v roce 2012 celkem 1232 a v roce 2013 dokázalo alespoň jednoho žáka s LMP integrovat do vyučování 1294 základních škol.

Podle přechozích šetření ČŠI již nyní vzdělává inkluzivně cca 80% škol, žádný dramatický nárůst ministryně školství a její kolegové nepředpokládali a tento odhad učiněný společně s kraji to jen potvrdil. Počet dětí přecházejících z praktických škol do základních není nikterak ochromující, i přesto chce MŠMT poskytnou maximální součinnost školám, pedagogům a rodičům. A především zajistit finanční prostředky i pro těch 80% škol, které již nyní společné vzdělávání prováděly, jen si musely poradit samy a mnohdy doplácet podpůrná opatření ze svého, případně na ně dopláceli samotní rodiče. Tato praxe teď skončí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Všechny smlouvy z letošního lesnického tendru jsou uzavřené

22:08 Lesy ČR: Všechny smlouvy z letošního lesnického tendru jsou uzavřené

Celkem dvanáct smluv, které vzešly z letošního lesnického tendru, jsou s dodavateli prací a služeb v…