dTest: Co si počít s vouchery po krachu slevového portálu?

07.03.2017 13:49 | Zprávy

Slyšíte na slovo sleva a rádi využijete každou příležitost trochu ušetřit? Pak byste měli vědět co dělat, když váš oblíbený slevový portál zkrachuje a zakoupený voucher už vám nikde nechtějí vzít.

dTest: Co si počít s vouchery po krachu slevového portálu?
Foto: dTest
Popisek: dTest

Předně je třeba si uvědomit, že odpovědnost slevového portálu se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Za kvalitu konkrétních poskytovaných služeb nebo nabízeného zboží už portál obvykle neručí. „Někdy se vám ovšem může stát, že vybraný hotel odmítne přijmout voucher na pobyt z důvodu, že slevový portál, prostřednictvím kterého nabízel své služby, zkrachoval,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.

„V případě krachu slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník,“ říká Lukáš Zelený. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. „Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu,“ vysvětluje Zelený. To však nemusí být jednoduché. Zkrachuje-li slevový portál, dá se předpokládat, že se z jeho majetku moc nezahojíte. Poškozených bývá hodně a pohledávky se musí uspokojovat rovnoměrně.

V nedávné době bylo zahájeno insolvenční řízení na majetek provozovatele internetového portálu www.nakupvakci.cz, který ve svých obchodních podmínkách výslovně uvádí, že k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem dochází až při úspěšném uplatnění voucheru. „V takovém případě je jediným řešením podat přihlášku pohledávky do insolvenčního řízení. Přihláška se podává na takzvaném chytrém formuláři, který je ke stažení na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Je třeba to udělat co nejdříve, insolvenční soud totiž nepřihlíží k pohledávkám, u nichž byly přihlášky podané po stanovené lhůtě. K vyplnění přihlášky je určitě vhodné vyhledat právní pomoc,“ doporučuje Zelený.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Schodek

Paní ministrině,tohle jste přece musela vědět dopředu,nejdříve přebytek a nyní znovu schodek,tohle přece nedělá zodpovědná vláda,hrajete s námi habaďůru a mnoho lidí už Vám nevěří a přibývají další,váš post bude mít na ministerstvu,jak tak předpokládám podle toho co se děje jepičí život,měla jste bý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

19:15 ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

Studie obnovy železničního mostu pod Vyšehradem představená Nadačním fondem Vyšehradský most vyhovuj…