dTest: Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo

19.09.2018 13:30 | Zprávy

Pro zájemce o koupi automobilu je bezpečnost vozu většinou klíčovým prvkem. Program nezávislého testování nových automobilů Euro NCAP dnes zveřejnil výsledky nárazových zkoušek čtveřice letošních modelů – Audi A6, dodávky Fordu Tourneo, malého SUV Suzuki Jimny a SUV Volkswagen Touareg.

dTest: Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo
Foto: dtest.cz
Popisek: dTest - logo

Před několika dny prošla nová auta přísným testováním. Absolvovala zkoušky ochrany dospělých cestujících i dětských pasažérů, zkoušku ochrany zranitelných účastníků silničního provozu a testování prvků aktivní bezpečnosti. Ze série náročných testů si vozy Audi A6 a Volkswagen Touareg odnesly maximální hodnocení, tedy pět hvězd. O hvězdu méně získal Ford Tourneo. Pouhé tři hvězdy si odnesl vůz Suzuki Jimny.

Euro NCAP testuje bezpečnost nových automobilů už 21 let a je při tom přísnější než homologační zkoušky. „Motoristi potřebují spolehlivé a přesné informace týkající se bezpečnosti provozu jednotlivých automobilů. Hlavním cílem programu Euro NCAP je motivovat koncerny k výrobě bezpečnějších a lépe vybavených vozů. V počátcích program čelil odporu některých automobilek, protože odhalil do té doby neznámé závažné bezpečnostní nedostatky několika bestsellerů,“ komentuje testy Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest a dodává: „Postupem doby automobilky pochopily marketingový přínos dobrých výsledků v nezávislých crashtestech, takže vyvíjejí čím dál bezpečnější vozy.“

Pěti hvězdičkami hodnocený vůz Audi si ve většině zkoušek vedl velmi dobře. Při čelním nárazu byly téměř všechny tělesné partie dětí i dospělých chráněny nejhůře uspokojivě. Audi potěšilo funkčností autonomního krizového brzdění v případě detekování chodců. Dobře si vedlo i v případě, kdy chodec za nízkého osvětlení či v noci přecházel vozovku.

Rovněž Volkswagen (VW) měl velmi dobré výsledky. Zatímco Audi mělo navrch po stránce ochrany dospělých a chodců, VW bodoval v ochraně dětí. Ve srovnání s Audi je na tom VW o něco lépe s vybaveností systémy aktivní bezpečnosti.

O hvězdu hůře hodnocený Ford chránil dospělé stejně dobře jako Audi a VW. Body ale ztrácel za méně spolehlivě fungující autonomní krizové brzdění při detekování chodců v noci a cyklisty přejíždějícího napříč silnicí.

„Model Suzuki Jimny získal v programu Euro NCAP jen tři hvězdičky, protože má horší vybavenost systémy aktivní bezpečnosti a slabou ochranu pasažérů při čelním nárazu,“ vysvětluje nízké hodnocení Hana Hoffmannová. Přísnost současných testů Euro NCAP dokazuje i fakt, že ještě před dvěma lety by model Suzuki získal pětihvězdičkové hodnocení. Od té doby byly bezpečnostní standardy značně zvýšeny.

Spotřebitelská organizace dTest je členem iniciativy Euro NCAP, která testy bezpečnosti automobilů v Evropě organizuje. Výsledky stovek testovaných vozů najdou spotřebitelé zdarma ve veřejně přístupné databázi na www.dtest.cz/crashtesty. Zisk nejvyššího počtu pěti hvězd je prestižní záležitost. Letos maxima dosáhly také modely Ford Focus, Volvo XC40 nebo Nissan Leaf.

dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…