Podle výsledků vlastního šetření letadlo sestřelila raketa 9M38M1 z protiraketového systému Buk–M1, která se nevyrábí od roku 1999. Firma svým šetřením došla k názoru, že tragédii zapříčinil Buk, nikoliv systém vzduch–vzduch. Raketa se pohybovala podélně se směrem letu boeingu, takže nevybuchla v čele stroje, ale na boku, tvrdí zpráva a odtud potom vyvozuje, že raketa nemohla být vystřelena z oblasti vesnice Sněžnoje, ale z nedalekého Zaroščenskoje. To podle slov představitelů DLR bylo pod vojenskou kontrolou ukrajinské armády. Ukrajinská strana tuto informaci popřela a tvrdí, že oblast nekontrolovala. Pokud by byla raketa vystřelena z oblasti Sněžnoje, tak by vybuchla a přesekla by letadlu celou kabinu.
Experti Almaz–Anteje také řekli, že dle jejich informací měla ukrajinská armáda k dispozici v roce 2005 celkem 991 kusů těchto raket. Firma provedla jejich modernizaci. Vedle toho připomenuli také skutečnost, že nad oblastí tragédie byly ve stejnou dobu dva nejefektivnější americké satelity. Nicméně experti koncernu odmítli blíže komentovat konkrétní odpovědnost za katastrofu s tím, že svoje materiály a zjištění předají mezinárodní vyšetřovací komisi, která má konečnou zprávu zveřejnit v říjnu 2015.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Veronika Sušová-Salminen