Obchodní řetězec Albert se na sociálních sítích chlubí tím, jak s pomocí zákazníků a dobrodinců rozdal celkem 6 milionů porcí jídla, tedy v přepočtu 3 miliony tun potravin. A rovněž že Albert byl největší dárce do potravinových bank v letech 2021 a 2022. Celkem prý ze sbírky půjde 116 tun potravin, podíl Albertu tedy tvoří 2,6 %.
Ve své kampani se řetězec dle serveru MediaGuru inspiroval dětskou radostí z Vánoc. „Vyzývá v ní dospělé, aby se během svátků radovali tak upřímně, jako to umějí právě děti. V televizním spotu si zahráli zaměstnanci Albertu i děti z dětského domova, s nímž dlouhodobě spolupracuje Nadační fond Albert,“ uvádí.
„Vánoční kampaně většinou útočí na emoce a dojetí. My jsme vycítili, že v dnešní době je čas vsadit spíš na pozitivní notu a rozdávat radost,“ řekla k vánoční kampani viceprezidentka marketingu Albert, Kateřina Harris a dodala, že jídlo je zdrojem potěšení a právě přes něj chce Albert vrátit dospělým „čistou, nefalšovanou radost“. Právě zde je uveden závazek rozdat 6 milionů porcí v rámci propojení s CSR aktivitami (odpovědné podnikání – pozn. red.).
Jenže se zdá, že mnohem větší radost by zákazníci měli, kdyby řetězec Albert zlevnil potraviny a i jiné produkty. „Vzhledem k tomu, že obchodnímu řetězci Albert vzrostl loni meziročně zisk o 87 procent na 1,98 miliardy korun, dá se celkem snadno odhadnout, kdo tady ty ‚lidi v nouzi‘ vyrábí, že Albert ČR?!“ dává do příčinné souvislosti ceny a počet lidí v nouzi právník Tomáš Tyl.
Naráží na data plynoucí z výroční zprávy firmy. Tržby se podle ní zvýšily o 8,6 %, ziskovost z prodejů je dle mluvčího Albertu Jiřího Marečka jen 2,8 %. Dle něho klesly hrubé marže, tedy rozdíl mezi náklady na pořízení a výnosem z prodeje. Vyšší zisk dle něho vysvětlují investice do úsporných programů a zvyšování efektivity provozu, např. na šetření energiemi a teplem.
Podle srovnání vychází Albert jako nejúspěšnější vzhledem k tomu, že Bille klesl o 30 %, Tescu dokonce o 85,6 % a Lidlu o 6 %. Penny Market zaznamenal zvýšení, ovšem „jen“ o 22 %.
Jako příklad zboží, na kterém se vydělává, může sloužit čokoláda. Studentskou pečeť totiž Albert prodává za 95 Kč. Jak ale mnozí poznamenali, tato čokoláda je „past na zákazníka“, protože je co chvíli v akci za 35 Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta