„Jak dlouho to bude trvat?!“ Komerční banka se potila před zuřícími klienty

12.12.2023 8:52 | Monitoring

Ani ne dva týdny zbývají do Vánoc a lidé shánějí dárky. Komerční banka svým klientům však přichystala nepěkné překvapení. V aplikaci KB+, kterou noví uživatelé musejí používat a přesunuli se na ni i někteří staří klienti, nešlo včera odesílat platby. A to poměrně dlouho. „Jak dlouho to bude trvat? Nelze posílat a převádět peníze, což je u banky celkem zásadní problém,“ ozvalo se. Banka se týden před Vánoci potila před zuřícími klienty, kteří vyhrožovali odchodem.

„Jak dlouho to bude trvat?!“ Komerční banka se potila před zuřícími klienty
Foto: Repro Youtube
Popisek: Herec Milan Peroutka propaguje ekologické balení dárků pro Komerční banku

Nedávno Komerční banka inzerovala svou aplikaci KB+, přes kterou prý půjde posílat peníze i bez znalosti čísla účtu dotyčného, bude prý stačit jen znalost čísla člověka, kterému chcete zaplatit.

Ovšem podle reakcí z řad zákazníků včera nešlo posílat peníze vůbec. A na vině byla právě aplikace KB+. „Kdo ještě nemusíte převádět účet na nefunkční, zabugovanou KB+, tak to nedělejte. Nechápu, kdo rozhodl, že to pustí ven,“ varoval před aplikací Michal Dobeš se screeny zaseklého bankovnictví, kde „se něco pokazilo“.

A ještě doplnil: „A Komerčce je to očividně jedno. Převést zpět na aplikaci Moje Banka údajně nejde (což je prostě nesmysl). A opravit aplikaci také nejsou schopni. Ta aplikace je venku už rok, vypadá hrozně, je nepřehledná a nedodělaná. Opravdu tomu nerozumím.“

Další uživatel pak podotkl, že noví uživatelé už na výběr nemají a musejí novou aplikaci používat. „Tak v tomto případě je lepší zvolit jinou banku, třeba banku bez poplatků za výběry z bankomatu,“ mínil klient KB.

Komerční banka se o hodinu později ozvala. „Aktuálně se skutečně potýkáme s technickým výpadkem na naší straně. Opravu již intenzivně řešíme a pevně věřím, že se brzy podaří systém stabilizovat,“ vzkazoval Jarda s omluvou a poděkováním za trpělivost.

Jenže ono vyčkávání bylo podle klientů poněkud dlouhé. „Super, jak dlouho to bude trvat? Nelze posílat a převádět peníze, což je u banky celkem zásadní problém,“ poznamenal lakonicky Martin Šifra. A Michal Dobeš si po pěti hodinách nefunkčnosti apliakce myslel, že si z něho banka dělá srandu. Podle jeho příspěvku systém nefungoval ještě ve čtyři hodiny odpoledne.

Další, kdo byl aplikací KB+ rozezlen, byl starosta brněnských Židenic Petr Kunc. „Vážená Komerčko měli jste skvělou aplikaci, takže jste ji změnili na aplikaci absolutně nefunkční! Jsem dost rozezlený, opakovaně se nedostanu k platbám!“ vzkazoval a pracovník KB průšvih žehlil obvyklými frázemi.

Kunc namítl, že tyto problémy aplikaci pronásledují už od jejího spuštění. „Uvedené hlášení se zobrazuje v případě krátkodobých neplánovaných nedostupností. Vždy se je snažíme co nejrychleji vyřešit a samozřejmě se také zaměřujeme na celkovou, dlouhodobou stabilizaci. Věřím, že vše padne na úrodnou půdu,“ odpověděl Markos.

„Od chvíle, co jsem se musela přesunout do nového bankovnictví Komerčky, tak je to strašný. Dneska obzvlášť. Nechodí notifikace, rozhraní se dlouho načítá, nelze odeslat platby. Z hlášky ‚něco se pokazilo‘ už vidím rudě...“ přidala se Kateřina a i ona dostala standardní odpověď.

Na facebookovém profilu banky to u příspěvku o aplikaci KB+ lidé také dávali bance „sežrat“. „Nebylo by lepší namísto reklam raději informovat klienty o nedostupnosti plateb? Ta hláška ‚Něco se pokazilo‘ je v té skvělé aplikaci nějak často... Ale co taky čekat od KB, když je stále 10 let za ostatními bankami…“ poznamenal Jan Růžička. Banka prosila o trpělivost s tím, že se kolegům „vše podaří obnovit co nejdříve“.

Ve tři čtvrtě na pět se ovšem objevil jízlivý komentář, jestli „co nejdříve“ znamená do zítřka, protože systém stále nefunguje.

A stížností bylo více.

Komerční banka je součástí francouzské Societé Générale a podle loňského žebříčku je v Česku třetí největší podle počtu klientů i podle bilanční sumy. Podle zisku je však druhá.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Šebesta

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Jsem informatik, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseJirka 59 , 12.12.2023 9:14:22
a proto mohu s čistým svědomím říci, že jenom .... a naprostý ignorant provádí takové rozsáhlé systémové změny v takovýchto obdobích. I když ekoneoliberálové z KB umí i jiné věci. Například jedné známé odmítli proplatit perský koberec dodávaný ze Švédska, páč jde o íránský výrobek a s těmi přece nekamarádíme. Ta paní už u nich samozřejmě žádný účet nemá. Takže bacha na Komerčku.

|  11 |  0

Další články z rubriky

I komunisté se slitovali, Pavel ne. Prezident odmítl pustit důchodce

12:10 I komunisté se slitovali, Pavel ne. Prezident odmítl pustit důchodce

Gesto humanity, které by navázalo na předcházející prezidenty. Těmito slovy nabádal spolek Šalamoun …