Nedávno Komerční banka inzerovala svou aplikaci KB+, přes kterou prý půjde posílat peníze i bez znalosti čísla účtu dotyčného, bude prý stačit jen znalost čísla člověka, kterému chcete zaplatit.
[#platbanakontakt] ?? Usnadněte placení sobě i ostatním. Bez znalosti čísla účtu. Zaregistrujte se do služby Platba na kontakt v mobilní aplikaci KB+. Registrace je jednoduchá a za pár kliknutí budete moct přijímat platby na telefonní číslo. Více na https://t.co/BlLKf6Cw6g.
— Komerčka (@komercka) December 7, 2023
Ovšem podle reakcí z řad zákazníků včera nešlo posílat peníze vůbec. A na vině byla právě aplikace KB+. „Kdo ještě nemusíte převádět účet na nefunkční, zabugovanou KB+, tak to nedělejte. Nechápu, kdo rozhodl, že to pustí ven,“ varoval před aplikací Michal Dobeš se screeny zaseklého bankovnictví, kde „se něco pokazilo“.
A ještě doplnil: „A Komerčce je to očividně jedno. Převést zpět na aplikaci Moje Banka údajně nejde (což je prostě nesmysl). A opravit aplikaci také nejsou schopni. Ta aplikace je venku už rok, vypadá hrozně, je nepřehledná a nedodělaná. Opravdu tomu nerozumím.“
A @komercka je to ocividne jedno. Prevest zpet na aplikaci Moje Banka udajne nejde (coz je proste nesmysl). A opravit aplikaci take nejsou schopni. Ta aplikace je venku uz rok, vypada hrozne, je neprehledna a nedodelana. Opravdu tomu nerozumim.
— michal (@mdobes_) December 11, 2023
Další uživatel pak podotkl, že noví uživatelé už na výběr nemají a musejí novou aplikaci používat. „Tak v tomto případě je lepší zvolit jinou banku, třeba banku bez poplatků za výběry z bankomatu,“ mínil klient KB.
tak v tomto pripade je lepsi zvolit jinou banku, treba banku bez poplatku za vybery z bankomatu:))
— michal (@mdobes_) December 11, 2023
Komerční banka se o hodinu později ozvala. „Aktuálně se skutečně potýkáme s technickým výpadkem na naší straně. Opravu již intenzivně řešíme a pevně věřím, že se brzy podaří systém stabilizovat,“ vzkazoval Jarda s omluvou a poděkováním za trpělivost.
Jenže ono vyčkávání bylo podle klientů poněkud dlouhé. „Super, jak dlouho to bude trvat? Nelze posílat a převádět peníze, což je u banky celkem zásadní problém,“ poznamenal lakonicky Martin Šifra. A Michal Dobeš si po pěti hodinách nefunkčnosti apliakce myslel, že si z něho banka dělá srandu. Podle jeho příspěvku systém nefungoval ještě ve čtyři hodiny odpoledne.
Martine,
— Komerčka (@komercka) December 11, 2023
naprosto chápu vaší nespokojenost.
Na stabilizaci systémů a zajištění hladkého chodu pracujeme neustále a kolegové se snaží dát vše dokupy.
Poprosím ještě o trpělivost.
Jan, KB tým
Jardo, uz je to skoro 5 hodin. Delate si randu, ze?
— michal (@mdobes_) December 11, 2023
Beru zpet, zase uz ani ten formular nefunguje
— michal (@mdobes_) December 11, 2023
Další, kdo byl aplikací KB+ rozezlen, byl starosta brněnských Židenic Petr Kunc. „Vážená Komerčko měli jste skvělou aplikaci, takže jste ji změnili na aplikaci absolutně nefunkční! Jsem dost rozezlený, opakovaně se nedostanu k platbám!“ vzkazoval a pracovník KB průšvih žehlil obvyklými frázemi.
Kunc namítl, že tyto problémy aplikaci pronásledují už od jejího spuštění. „Uvedené hlášení se zobrazuje v případě krátkodobých neplánovaných nedostupností. Vždy se je snažíme co nejrychleji vyřešit a samozřejmě se také zaměřujeme na celkovou, dlouhodobou stabilizaci. Věřím, že vše padne na úrodnou půdu,“ odpověděl Markos.
Zdravím, Petře,
— Komerčka (@komercka) December 11, 2023
v tuto chvíli bohužel skutečně evidujeme nemožnost zadání plateb. Na nápravě již intenzivně pracují naši technici. Poprosím vás o trpělivost a vyzkoušení později.
Děkuji za pochopení a omlouvám se způsobené komplikace.
Markos, KB tým
Uvedené hlášení se zobrazuje v případě krátkodobých neplánovaných nedostupností. Vždy se je snažíme co nejrychleji vyřešit a samozřejmě se také zaměřujeme na celkovou, dlouhodobou stabilizaci. Věřím, že vše padne na úrodnou půdu.
— Komerčka (@komercka) December 11, 2023
Markos
„Od chvíle, co jsem se musela přesunout do nového bankovnictví Komerčky, tak je to strašný. Dneska obzvlášť. Nechodí notifikace, rozhraní se dlouho načítá, nelze odeslat platby. Z hlášky ‚něco se pokazilo‘ už vidím rudě...“ přidala se Kateřina a i ona dostala standardní odpověď.
DD,
— Komerčka (@komercka) December 11, 2023
omlouvám se za komplikace. Skutečně se potýkáme s technickými problémy, které způsobují delší odezvy v aplikaci/nemožnost přihlášení.
Na jejich odstranění intenzivně pracujeme a věřím, že brzy bude vše OK.
Díky za pochopení a trpělivost.
Jarda, KB tým
Na facebookovém profilu banky to u příspěvku o aplikaci KB+ lidé také dávali bance „sežrat“. „Nebylo by lepší namísto reklam raději informovat klienty o nedostupnosti plateb? Ta hláška ‚Něco se pokazilo‘ je v té skvělé aplikaci nějak často... Ale co taky čekat od KB, když je stále 10 let za ostatními bankami…“ poznamenal Jan Růžička. Banka prosila o trpělivost s tím, že se kolegům „vše podaří obnovit co nejdříve“.
Ve tři čtvrtě na pět se ovšem objevil jízlivý komentář, jestli „co nejdříve“ znamená do zítřka, protože systém stále nefunguje.
A stížností bylo více.
Komerční banka je součástí francouzské Societé Générale a podle loňského žebříčku je v Česku třetí největší podle počtu klientů i podle bilanční sumy. Podle zisku je však druhá.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta