Server Borovan.cz informuje o nové metodice, kterou v červnu připravilo Ministerstvo pro místní rozvoj, která má za cíl omezit investice státních podniků nebo veřejných institucí do online reklamy na tzv. dezinformačních a konspiračních webech. V metodice ale není jasně popsáno, podle jakých kritérií se dezinformační nebo konspirační web pozná a tak se dá metodika vykládat velmi subjektivně.
Státní podniky a veřejné instituce můžou podle Bartoše k tomuto účelu použít výstupy MediaRating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNŽ), přehledy spolku Nelež nebo kodexy a aktivity Unie vydavatelů či Asociace komunikačních agentur.
„Pro plánování svých komunikačních kampaní (dle účelu veřejné zakázky a potřeb zadavatele) zadavatel může použít veškeré dostupné zdroje, které naplňují tento účel. Mezi možné zdroje informací lze, mimo jiné, zahrnout např. projekt MediaRating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky ... Dalším možným zdrojem informací může být užití výstupů spolku Nelež,“ uvádí Ministerstvo pro místní rozvoj v nové metodice.
Právě MediaRating ale podle serveru Borovan.cz „vykazuje znaky odbyté práce, která trpí vážnými nedostatky, která českému mediálnímu trhu spíše neprospívá. Mnohem zásadnější je ale fakt, že celý NFNŽ má jako nezisková organizace netransparentní financování, kolem nějž se točí skupina vlivných byznysmenů a miliardářů s vlastními mediálními zájmy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič