Do deseti tisíc sledujících se pohybuje skóre koalice SPOLU na jednotlivých sociálních sítích, když vycházíme z prokliku na jejich oficiálních webových stránkách Spolu21. Firemní sociolog a odborník na on-line komunikaci Vojtěch Bednář ale brzdí paniku. Není důležité, kolik je sledujících, ale kdo tito sledující jsou. „Specifikem Twitteru je, že slouží v Česku hlavně ke komunikaci s médii a s mediálně aktivními lidmi,“ podotýká také Bednář. Čísla se dají vysvětlit dvěma důvody: „Prvním z nich je nedostatečná podpora reklamou, druhým pak chybějící atraktivní obsah, a hlavně podpora vlastních přívrženců,“ dodává.
Koalice SPOLU už zintenzivnila volební kampaň. Na sociální síti se objevilo video s hercem Petrem Čtvrtníčkem, podle kterého by měl mít už v říjnu „čáp po ptákách“. „Když paní Zubatá vidí, jak tu vládne čáp a velký agropodnik hrabe peníze plnými hrstmi, tak ji může trefit šlak. Nedivíme se! Ještě že je tu Dr. Freund!“ napsali k tomu.
„Videa jsou důležitá, protože lidé mají rádi audiovizuální obsah a mají také rádi známější osobnosti ‚zábavní‘ scény, což pan Čtvrtníček je,“ uvedl Bednář. „Je dobře, když má politická strana nebo koalice nějakou svou tvář z umělecké scény, samozřejmě problém je v neochotě mainstreamových umělců se s politiky spojovat, protože prakticky vůbec žádný politik není v tomto ohledu ‚bezpečný‘. Na druhé straně je ale problém, pokud sebelépe vypadající známá tvář nepůsobí autenticky. Což snad v případě Čtvrtníčka nehrozí,“ dodal.
Videa s Čtvrtníčkem mají být pravidelná. Příznivci už mohli zhlédnout také klip s názvem Vyšetřování premiéra aneb Jak byl Andrej Babiš u psychiatra. Doktor Freund mu v něm slibuje, že si po volbách „odpočine“ a možná taky „posedí“.
„Je to vtip a nadsázka, ale český volič má nejen smysl pro ironii, ale také jistou historickou zkušenost. Zatočit po volbách se už slibovalo s dinosaury, korupčníky, modrou mafií, kmotry, a tedy těžko můžeme čekat, že dalšímu podobnému zatočení ve větší míře uvěříme,“ komentuje Bednář.
SPOLU chce více vzdělané, o něco mladší a movitější voliče
Čtvrtníček nebude jediný komik, kterého koalice angažovala. Další jsou Kateřina Hašková, Jaroslav Cerman a Nikola Džokič. I tato jména mohou být podle Bednáře pro voliče atraktivní. „Pokud jsou známější v cílové skupině a pokud se umí odlišit od umělců, kterými se své voliče pokusí oslovit jejich hlavní soupeř, tj. v současné době vládní ANO. SPOLU chce více vzdělané, o něco mladší, o něco movitější voliče, proto se u volby umělců musí pohybovat na tenké hranici mezi lidovou a intelektuální zábavou. Tuto hranici ale nesmí ani z jedné strany překročit, protože pokud by se příliš bulvarizovalo, voliči ho odmítnou, a pokud by bylo příliš ‚intelektuální‘, pak také,“ říká Bednář.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá