„Vychca*á sleva“. Zeptali jsme se v Albertu, jak se z dvojky stala sedmička. Na odpověď stále čekáme

Spustit čtení článku

Tato funkce je dostupná jen pro přihlášené uživatele s aktivním předplatným typu Lepší čtení a vyšší. Předplatné i Prémiové body PL můžete získat i zdarma, přečtěte sí více v tomto článku.

08.12.2023 18:27 | Monitoring

Sleva, která ve skutečnosti žádnou slevou není – přesně takové praxe si všímají zákazníci v českých supermarketech, v nichž se je obchodníci snaží ošálit slevovými akcemi, v nichž však prodávají zboží za stejnou či dokonce i vyšší cenu než před „zlevněním“. Pozornost na sociálních sítích strhl příklad v podobě „akce“ supermarketu Albert na prací kapsle Persil, jež obchod prodával za 299 Kč s tím, že jde o akci a původní cena byla 799 Kč. Skutečná původní cena však byla 279 korun a namísto zlevnění o 62 % Albert toto zboží v rámci „akce“ zákazníkům o 8 % zdražil. Dle České obchodní inspekce (ČOI) jde v Česku o dosti běžnou věc. Radí, jak se podobnými „falešnými slevami“ nenapálit.

„Vychca*á sleva“. Zeptali jsme se v Albertu, jak se z dvojky stala sedmička. Na odpověď stále čekáme
Foto: repro Google, tan
Popisek: Hypermarket Albert v Pardubicích

Zejména v aktuálním období prudkého růstu cen, kdy Čechům mizí peníze doslova „před očima“, se značné množství lidí snaží vyhledávat slevové akce ve větší míře než dříve, aby alespoň nějak utlumili pokles reálných příjmů. Co když ale slevy v supermarketech slevami ve skutečnosti vůbec nejsou?

Čeští zákazníci si všímají, že se jim v supermarketech stává, že jim nabízejí údajné „akční zlevněné zboží“, které je však ve skutečnosti za ceny, jež považují za běžné či dokonce narážejí v regálech na „zlevněné“ výrobky, které jsou ovšem prodávány za stejnou cenu jako předtím a prodejci akorát uvedou zcela přestřelenou přeškrtnutou částku a snaží se lidem namluvit, že je nová cena slevou.

Přestože tomuto dění měla předejít letošní novela zákona o ochraně spotřebitele, zákazníci i inspektoři České obchodní inspekce si všímají, že snaha supermarketů oklamat své zákazníky falešnými akcemi pokračuje nadále.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

A co udělala ta ČOIka kromě toho, že zjistila podvody?, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusejardas158 , 08.12.2023 19:36:35
Těm řetězcům měla dát mnohamilionové pokuty. Ale to se určitě nestalo, takže je to jen další zbytečný úřad, pro něčí příbuzné.

|  8 |  0

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…