Poslední dobou se může zdát, že výhodnost přeshraničních nákupů u našich severních sousedů ztrácí svoje dřívější kouzlo. Po loňských polských parlamentních volbách šly totiž nahoru jak ceny některých potravin, tak ceny pohonných hmot i dalších produktů a výrobků. O něco se zvýšil i kurz zlotého vůči koruně.
I když se objektivně dá vypozorovat, že české nákupní nájezdy do polského pohraničí již nejsou tak intenzivní, podle všeho se cesta do tamních obchodních řetězců stále ještě vyplácí.
My jsme se zaměřili na produkt, který je Čechům snad nejbližší, nebo je alespoň nejlépe charakterizuje. A tím je pivo.
Pojďme si ale nejprve zmapovat situaci na „pivním trhu“ v České republice. Jak uvádí Český svaz pivovarů a sladoven: „Rostoucí ceny, ekonomická nejistota a změny ve spotřebitelském chování zákazníků brzdí restart pivovarského trhu a jeho očekávaný návrat na hodnoty před rokem 2020.“
Důkazem toho je, že celkový výstav českého piva v roce 2023 se jen těsně udržel nad hodnotou 20 milionů hektolitrů, což představuje meziroční pokles o 2,7 %. Z toho 15,2 milionu hl se spotřebovalo v Česku, zbytek připadá na export do zahraničí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Martin Huml