4 % pro SPD. Cože?! Okamura: Pozadí průzkumu. Bakala a další jméno

14.07.2020 9:01 | Zprávy

Blíží se krajské volby a pohotovost mají nejen politické strany a média, ale také agentury, zkoumající veřejné mínění a předvolební nálady. Podle Tomio Okamury se ale některé z těchto agentur aktivizují ne proto, aby zprostředkovaly názor veřejnosti, ale aby ho zmanipulovaly. Zejména jej zaujalo jedno pozoruhodné „centrum“.

4 % pro SPD. Cože?! Okamura: Pozadí průzkumu. Bakala a další jméno
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Předseda SPD Tomio Okamura

Agentura, které Tomio Okamura věnoval své pondělní video, se jmenuje „Centrum pro výzkum veřejného mínění“. Od ostatních agentur se odlišuje tím, že funguje jako „výzkumné oddělení Sociologického ústavu Akademie věd České republiky“. Platíme si jej tedy skrze státní rozpočet my všichni.

A za vlastní peníze dostáváme podle Okamury velmi podivné informace. Předseda SPD připomněl, že „volební odhady“ centra akademiků se vyznačují setrvalým přeháněním preferencí „sluníčkářských“ stran a naopak snižováním výsledků stran vlasteneckých.

Aktuální „volební model“ CVVM přiřkl ČSSD 13 procent, zatímco jiné agentury ji drží těsně nad pětiprocentní hranicí vstupu do sněmovny nebo i pod ní. SPD pak tato agentura se 4 procenty posílá mimo sněmovnu, zatímco všechny ostatní agentury přisuzují Okamurovu hnutí výrazně více voličů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Útok na Stačilo! Cílem bylo dehonestovat dva „cíle“, rozkrývá analytik. Jmenovitě

8:45 Útok na Stačilo! Cílem bylo dehonestovat dva „cíle“, rozkrývá analytik. Jmenovitě

TÝDEN V MÉDIÍCH Projev, který zaujal, ale pro samé špatné důvody. Mediální analytik Petr Žantovský z…