Americká média chtějí jen sesadit Trumpa. Lidé už jim nevěří. Zkušený publicista cituje děsivou statistiku

31.05.2017 18:09 | Zprávy

Publicista Jefim Fištejn má za to, že americká média usilují o jednu jedinou věc. O sesazení 45. prezidenta USA Donalda Trumpa. Obsah hlavních deníků tomu nasvědčuje. Jenže co se stane s pověstí těchto médií, pokud Trump sesazen nebude?

Americká média chtějí jen sesadit Trumpa. Lidé už jim nevěří. Zkušený publicista cituje děsivou statistiku
Foto: Facebook D. Trump
Popisek: Donald Trump

„Americká média vsadila všechno na jednu kartu – na sesazení prezidenta Trumpa. Pro brzký impeachment dělají možné i nemožné,“ poznamenává Fištejn hned na úvod komentáře pro server Českého rozhlasu.

Ať udělá Trump takřka cokoli, je to podle amerických médií hlavního proudu špatně. Zatím ale nic z toho, co bylo o Trumpovi řečeno a napsáno, nevedlo k pokusu o sesazení současného prezidenta. A co budou dělat komentátoři, kteří o Trumpovo sesazení usilují? Posypou si hlavu popelem? Kdo ví, jestli jim to pomůže, pokud to dělají. Důvěryhodnost amerických médií je totiž už teď podle Fištejna značně pochybná.

„Podle údajů Gallupovy agentury 55 procent Američanů má za to, že informace hlavních médií je záměrně překroucená, a tudíž nepravdivá. Jiný z nedávných průzkumů provedených harvardskou Harrisovou agenturou ukázal, že 65 procent voličů se domnívá, že většina zpráv přinášených médii hlavního proudu je falešná, jak se teď říká – fakeová,“ píše Fištejn.

Celý komentář naleznete.

Stejně jako kdysi ve východním bloku se teď i na Západě ukazuje, že jednostranné podávání informací vede zpravidla k tomu, že lidé médiím nevěří. Snaha pošpinit Trumpa novináře totiž odvádí od práce, kterou by normálně dělali. Pátrali po kauzách, přinášeli fakta a nutili by veřejnost přemýšlet. Místo toho stále hledají další a další „špínu“ na prezidenta. Výzkumy ukázaly, že míra negativních zpráv o Trumpovi neklesla v prvních 100 dnech jeho vlády pod 70 procent.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vztek Šichtařové. Krize, o které se raději nemluví. V Evropě se ale dějí věci

18:18 Vztek Šichtařové. Krize, o které se raději nemluví. V Evropě se ale dějí věci

Ekonomka Markéta Šichtařová začala své pravidelné ekonomické zpravodajství velmi zostra. „Dneska se …