Jak už ParlamentníListy.cz informovaly, mohutně pojatý projekt Vltavské filharmonie, který se měl na nad řekou v pražských Holešovicích u Hlávkova mostu začít budovat již za tři roky, může nabrat zpoždění. Dle některých politiků i expertů jsou jedním z důvodů námitky, kterými do věci vstoupil spolek Automat, lobbující za cyklisty.
Podle aktivistů totiž zpracované dopravní řešení okolo stavby filharmonie nepřispěje k „humamizaci“ magistrály, tedy ořezání prostoru pro automobilovou dopravu ve prospěch chodců a cyklistů. Bez „udržitelné dopravy“ prý město nebude schopné plnit „klimatické závazky“.
- Podrobnosti o projektu ZDE
Spolek Automat zaslal redakci PL odpovědi na otázky, které jsme v souvislosti s citovaným článkem položili. Podle nich například není podstatné, kolik Pražanů spolek zastupuje, přestože svým vstupem do řízení mohou ovlivnit statisíce i miliony lidí.
„Nepovažujeme tuto otázku za relevantní, protože nijak nesouvisí s významem a smyslem práce občanských spolků a jejich rolí v demokratické společnosti,“ tvrdí pro ParlamentníListy.cz výkonný ředitel Automatu Martin Šotola.
V obecné rovině pak doplňuje, že AutoMat prý v přeneseném smyslu slova reprezentuje ty občany, kterým záleží na životním prostředí ve městě a podobě Prahy, která odpovídá standardům civilizovaných měst 21. století. „Našich finančních podporovatelů jsou tisíce, aktivně s námi komunikuje a do některých našich akcí se zapojují desetisíce obyvatel Česka,“ tvrdí.
Podle něho není problém ani to, že většina z financí, které na svou činnost Automat získal, byly z pokladny pražského magistrátu, proti jehož projektu nyní vystupuje.
„Dotace na konkrétní projekty s tématem Vltavské filharmonie nijak nesouvisí. Dotační řízení hlavního města jsou otevřena všem subjektům a je v nich expertně posuzována kvalita projektů a jejich přínos pro město. Podmiňovat přidělení dotací tím, že subjekt nesmí kritizovat rozhodnutí města nebo mu navrhovat lepší řešení, je v naprostém rozporu s pravidly občanské, demokratické společnosti,“ argumentuje Šotola.
Na základě otázky redakce pak vysvětlil, co si lidé mají představit pod pojmem „humanizace“ magistrály. „Humanizace magistrály je ustálený termín proměny komunikace s prakticky dálničními parametry v městskou třídu, která bude sloužit nejen automobilové dopravě, ale i pěší, respektive aktivní mobilitě a bude představovat menší zátěž pro tisíce (desítky tisíc) obyvatel, kteří v okolí magistrály žijí. Veškeré dosavadní projekty nepočítájí s razatním omezením automobilové dopravy. Kapacitní komunikace vedená přes centrum města je dědictvím minulého režimu a minulého století, které se společnými silami s městem a městskými částmi snažíme napravit,“ uvedl Martin Šotola.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka
Odvolání Hřiba
Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 8 | 0
Další články z rubriky
20:50 Fiala občanům: Slíbili jsme rok naděje a slib splnili. Teď bude rok rozhodnutí
Příští rok podle premiéra Petra Fialy (ODS) rozhodne, zda si Češi budou věřit a pomáhat si, nebo se …
- 19:20 Bordel za hranicemi v Bavorsku.To je lídr Evropy, slyšeli jsme
- 16:09 Vánoční Miloš Zeman: Hrozí nám cenzura a vládnou amatéři
- 13:46 Soda Jiřímu Strachovi. Anděl Páně je prý estébák
- 12:58 Už zase nebohým dětem vymývají hlavy. A Bek to teď chce dorazit, varuje Majerová
- 9:09 Kdyby Němci měli rozum... Ivan Hoffman vidí poučení z krvavých Vánoc