Švýcarská společnost Nestlé, která se řadí mezi největší firmy světa na trhu s jídlem, v prvních třech měsících roku 2023 své ceny zvedla o téměř deset procent, a jedná se tak o nejrychlejší tempo růstu cen za posledních třicet let existence společnosti. Ztratili přitom pouze malé procento objemu veškerého prodeje. „Oproti strachům, které všichni měli před zimou, evropský spotřebitel obstál lépe, než se očekávalo,“ prohlásil výkonný ředitel Nestlé Mark Schneider.
Podobně je na tom i nadnárodní společnost PepsiCo, jež se také zabývá prodejem nápojů a potravin a celosvětově zaměstnává přes čtvrt milionu lidí. Jejich nejvýznamnějším produktem je limonáda s kolovou příchutí Pepsi. PepsiCo zvedla ceny o šestnáct procent a ztratila pouze dvě procenta objemu prodeje. Generální ředitel Ramon Laguerta řekl, že už „vidí zpomalení inflace“. „Většinou jsme již letos navýšili ceny, kterými jsme potřebovali pokrýt naše zvýšení nákladů,“ vysvětlil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luk