Lidové noviny oslovily pro svůj text společnosti, které nabízejí lidem, jež měli elektřinu u Bohemia Energy, své služby. Zástupci těchto poskytovatelů však uvádějí, že se jim vrací tisíce dopisů – jako nedoručitelných. Další tisíce lidí dopisy sice obdržely, ale nereagovaly na ně.
Přesná čísla hovoří jasně: Společnosti ČEZ se vrátilo devět tisíc, innogy deset tisíc, Pražské energetice kolem pěti tisíc. Společnosti se nyní snaží zákazníky dohledat. „Cílem je najít na ně jiné kontakty,“ uvedl mluvčí Pražské energetiky Karel Hanzelka, že nastupuje doslova detektivní práce.
Mluvčí ČEZ Roman Gazdík k problému dodává, že databáze kontaktů od společnosti Bohemia Energy nebyla předána v dobrém stavu. A tak jsou problémem neúplné údaje. Přitom ČEZ je zřejmě nejúspěšnější, protože ze 376 tisíc zákazníků, které převzaly, už 85 procent přešlo nebo přechází na běžné ceníky.
Důvody k nereagování mohou mít lidé různé – ať už to jsou obavy z nabídek takzvaných šmejdů či například to, že se mohou klienti stydět, že v minulosti takovouto smlouvu podepsali. Tím, že lidé na změnu dodavatele energie nereagují, dostávají se do dalších komplikací – nejenže zůstávají delší dobu na vyšších cenících dodavatelů poslední instance, ale také zatím neplatí žádné zálohy, a tak jim narůstá dluh.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.