Lidé si v posledních měsících všímají, že značné zvyšování cen u části sortimentu si někteří obchodníci v Česku zvláště oblíbili. U některých potravin je zdražení i o desítky procent a údiv v posledních dnech budí například zvýšené ceny u pomerančových džusů značky Relax. Právě ty totiž dle zákazníků bývají dražší než zbytek sortimentu. Zatímco pro držitele věrnostních karet džusy Relax Tesco nabízí za 24,90 Kč, pro zbytek zákazníků je až na 52,90 Kč. U pomerančového džusu o stejném objemu je pak cenovka 78,90 Kč pro všechny.
„Pomerančové příchutě se napříč značkami džusů většinou prodávají nejvíce. Tahle cena ovšem pomerančový Relax činí prakticky neprodejným,“ zaznělo v diskusi, načež diskutér, který na vše upozornil, podotkl, že by si „připadal jako idiot“, kdyby akceptoval „takovou cenu za průměrný pomerančový džus“.
Zaznívalo, že může jít o strategii supermarketu s cílem prodat více pomerančových džusů ostatních značek či také, že jde o „zkoušku, jestli to někdo bude kupovat“. „Před cca 3 týdny v Globusu Studentská pečeť za 139,90 Kč, o týden později za 39,90 Kč. Jediná cesta = orientovat se v cenách zboží a za nadsazené ceny nekupovat,“ padlo v diskusi.
Chuť na čokoládu jde po zjištění, že je její cena mnohem dražší, nežli je běžný cenový průměr, překonat. Jenže supermarkety podobnou taktiku zkouší i na základní potraviny a suroviny na vaření a pečení, u nichž neexistuje příliš mnoho substitutů. A pak často není na výběr jiná varianta, než se táhnout do jiného obchodu anebo zatnout zuby a předraženou položku koupit. A právě na takový scénář některé obchody sázejí.
Aktuálně se tak děje v Kauflandu u droždí, bez kterého se u realizace mnohých receptů prostě obejít nelze. Na značně vyšší cenu droždí, nežli je běžná cena v obchodech, upozornil na sociální síti X majitel cukrárny a kavárny Café Dlask v centru Varnsdorfu. Zatímco v Kauflandu v Česku narazil na cenu 11,50 Kč za 42gramové balení droždí, v sousedním Německu byla stejná značka droždí o úplně totožné gramáži za 15 centů, tedy přibližně v přepočtu za 3,75 Kč. Čechům tedy stejný kus droždí Kaufland prodává za trojnásobek toho, co Němcům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas