Obdobná kalamita jako ta prosincová podle ministrových slov dost možná přijde nejen v tomto roce, ale i v těch budoucích. „Budu úplně upřímný. Na Vysočině se kalamita může opakovat nejen na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde k ní došlo, ale i tam, kde vozovka není kvůli modernizaci zúžena. Počasí bude dělat, co chce, a i v budoucnu na českých dálnicích nastanou situace, které se nedají zvládnout žádnou technikou,“ řekl ministr Ťok.
Připomněl, že podobné věci se dějí i na dálnících v Německu, a že o tom, že se D1 povede přes Vysočinu, se rozhodlo před šedesáti lety a teď na tom nelze nic změnit. „Mrzí mne, že se z takovéto věci dělá politika. Dochází na slova nejmenovaného poslance, který mi řekl: ‚Víte, tomu Čapímu hnízdu nikdo nerozumí, ale dálnici rozumějí všichni. Tak my radši budeme kopat do vás‘.“ doplnil s tím, že ho od některých politiků mrzí i to, že mají krátkou paměť, co se týče jejich nesplněných slibů.
V současné době se řeší, jak situaci nejen na D1 řešit. Například padl i návrh, aby se v příštím roce zrušilo na D1 pro osobní auta zpoplatnění dálničními známkami, když řidiči čekají v dlouhých kolonách. Něco takového Ťok jasně odmítá. „Mně to přijde jako populismus,“ řekl jasně ministr, jenž ale chápe, že lidé byli právem naštvaní, že na D1 musí dlouhé hodiny stát.
„Já jim rozumím a podíl viny, který na tom mělo ŘSD a Ministerstvo dopravy, beru. My ale peníze z dálničních známek vybíráme už dlouho,“ uzavřel s tím, že tyto finance jsou však primárně určeny právě k tomu, aby se za ně dálnice stavěly a opravovaly.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab