Distanční výuka by podle resortu školství mohla fungovat jako součást běžného vzdělávání, nejen v době koronavirové. Možnosti chce ministerstvo zjišťovat v druhém pololetí nadcházejícího školního roku. Ředitelé škol zatím návrh ministerstva školství podporují v době krizových situací, uplatňování dálkového vzdělávání za běžných podmínek se jim zdá nedomyšlené nebo neúčinné.
„Do konce letošního roku připravíme pokusné ověřování,“ sdělil ministr školství Robert Plaga, s tím, že by šlo o výuku na dálku nejen v případě zásahu nouzového stavu, mimořádného opatření nebo zásahu krajské hygienické stanice. „Mělo by jít o ověřování toho, jakou roli může hrát distanční vzdělávání v celém systému, jaká má být kombinace prezenčního a distančního vzdělávání a ve kterých oblastech dává smysl a větší efekt distanční vzdělávání jako doplněk prezenčního,“ dodal.
Například šéf Asociace ředitelů základních škol Michal Černý k tomu dodává, že je třeba to celé udělat promyšleně. „Je to určitý džin, kterého vypouštíme z láhve,“ uvedl. „Měla by tomu předcházet odborná diskuse, kde by se probraly a prodiskutovaly všechny aspekty i všechna pro a proti. Pokud dojdeme k závěru, že to tak může být, je to krok správným směrem,“ dodal Černý.
Kdo se k distanční výuce staví skepticky, je předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií ČR Renata Schejbalová. Považuje to za krajní možnost. „Není to stejné, jako když jste s žáky ve třídě nebo při nějaké osobní konzultaci. Jde o ten sociální kontakt. Nevidíte ty reakce. Když jasně vidíte ve třídě, že někdo nechápe, vysvětlíte to znova. Při online výuce tohle moc nejde,“ uzavřela.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef