Podle analýzy je jednoznačné to, že málo elektromobilů znamená drahé dobíjení. V poměru počtu nabíječek k nově prodaným automobilům má sice naše země jednu z nejhustších sítí veřejných dobíjecích stanic, prodeje těchto aut jsou však nízké. Studie posuzovala aktuální stav ve 22 evropských státech. V Rakousku tak analýza vykázala 4,93 nabíjecí stanice na nově registrované elektromobily, v Česku jde o číslo 6,26.
Co se týče celkových nákladů na provoz, analýza ukázala, že jsou v Česku u benzinového auta stále nižší než u elektromobilu, a to o plnou pětinu. Důvodem jsou vysoké ceny elektřiny u veřejných dobíjecích stanic. Jiná situace je hned u 13 z 22 zkoumaných států, kdy celkové výdaje na elektromobil vycházejí nižší než na benzínové auto.
V Česku vyčíslili analytici výdaje na odběr při jízdě čistým elektromobilem s průměrnou spotřebou 18 kWh na 100 kilometrů na 7,81 eur, Maďaři platí 4,34 eur na 100 km, Norové pak 4,94 eur na 100 km. Levněji je také v Rumunsku: 4,66 eur na 100 km.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef