Experti z NATO nahlédli pod pokličku výroby českých letadel
18.04.2023 15:10 | Tisková zpráva
Společnost Aero přivítala ve svém závodě zástupce pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví, jejíž 56. zasedání se letos konalo v České republice. Na programu byly prezentace a diskuse k tématu bezpečnosti letecké techniky a prohlídka výroby nového cvičného letounu Aero L-39NG.
reklama
Tradičního českého výrobce letadel Aero navštívilo na pět desítek účastníků pracovní skupiny NATO a dalších hostů z 23 zemí světa. „Účastníky jsme seznámili s historií i současností produkce Aera s ohledem na vojenskou leteckou techniku a představili jsme jim přístup naší společnosti k zajišťování bezpečnosti provozu letecké techniky. Na závěr jednání si účastníci prohlédli výrobu cvičného letounu L-39NG, který slouží k výcviku pilotů moderních vzdušných sil a je kompatibilní se všemi požadavky a systémy v rámci států NATO,“ říká Viktor Sotona, prezident a generální ředitel Aera.
Robustní konstrukce letounu L-39NG zajišťuje vysokou úroveň ochrany pilotů při případném nouzovém přistání nebo havárii letounu. Engéčko je také certifikováno pro případný střet s ptákem do rychlosti 650 km/h bez poškození. Univerzální letoun L-39NG má podle konstrukčních předpokladů a v závislosti na jeho využití životnost až 15 000 letových hodin. V České republice budou letouny L-39NG sloužit nejen k výcviku pilotů Vzdušných sil Armády ČR, ale měly by se používat i pro výcvik pilotů dalších zemí v programu NATO Flight Training Europe.
Mezinárodní delegaci v Aeru tvořili kromě účastníků pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví (Flight Safety Working Group – FSWG) také zástupci z nejvyššího výboru NATO zaměřeného na letectví (Aviation Committee – AVC), hosté z Rady vojenského výboru pro standardizaci vzdušných sil (Military Commitee Air Standardization Board – MCASB), reprezentanti mezinárodních flotil NATO (EATC apod.) a další významní hosté z oboru.
Pracovní skupina NATO pro bezpečnost vojenského letectví se zaměřuje na tvorbu norem pro bezpečnost letectví, na bezpečnost letadel a pozemní techniky související s letectvím, na bezpečnost leteckých zbraní nebo na bezpečnostní požadavky na létání a statické ukázky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
Žeňte je svinským krokem ...!!!,
medard
, 18.04.2023 15:48:36