Experti z NATO nahlédli pod pokličku výroby českých letadel

18.04.2023 15:10 | Tisková zpráva

Společnost Aero přivítala ve svém závodě zástupce pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví, jejíž 56. zasedání se letos konalo v České republice. Na programu byly prezentace a diskuse k tématu bezpečnosti letecké techniky a prohlídka výroby nového cvičného letounu Aero L-39NG.

Experti z NATO nahlédli pod pokličku výroby českých letadel
Foto: AERO Vodochody
Popisek: Společnost Aero přivítala ve svém závodě zástupce pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví

Tradičního českého výrobce letadel Aero navštívilo na pět desítek účastníků pracovní skupiny NATO a dalších hostů z 23 zemí světa. „Účastníky jsme seznámili s historií i současností produkce Aera s ohledem na vojenskou leteckou techniku a představili jsme jim přístup naší společnosti k zajišťování bezpečnosti provozu letecké techniky. Na závěr jednání si účastníci prohlédli výrobu cvičného letounu L-39NG, který slouží k výcviku pilotů moderních vzdušných sil a je kompatibilní se všemi požadavky a systémy v rámci států NATO,“ říká Viktor Sotona, prezident a generální ředitel Aera.
 
Robustní konstrukce letounu L-39NG zajišťuje vysokou úroveň ochrany pilotů při případném nouzovém přistání nebo havárii letounu. Engéčko je také certifikováno pro případný střet s ptákem do rychlosti 650 km/h bez poškození. Univerzální letoun L-39NG má podle konstrukčních předpokladů a v závislosti na jeho využití životnost až 15 000 letových hodin. V České republice budou letouny L-39NG sloužit nejen k výcviku pilotů Vzdušných sil Armády ČR, ale měly by se používat i pro výcvik pilotů dalších zemí v programu NATO Flight Training Europe.
 
Mezinárodní delegaci v Aeru tvořili kromě účastníků pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví (Flight Safety Working Group – FSWG) také zástupci z nejvyššího výboru NATO zaměřeného na letectví (Aviation Committee – AVC), hosté z Rady vojenského výboru pro standardizaci vzdušných sil (Military Commitee Air Standardization Board – MCASB), reprezentanti mezinárodních flotil NATO (EATC apod.) a další významní hosté z oboru.
 
Pracovní skupina NATO pro bezpečnost vojenského letectví se zaměřuje na tvorbu norem pro bezpečnost letectví, na bezpečnost letadel a pozemní techniky související s letectvím, na bezpečnost leteckých zbraní nebo na bezpečnostní požadavky na létání a statické ukázky.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Žeňte je svinským krokem ...!!!, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusemedard , 18.04.2023 15:48:36

|  6 |  0

Další články z rubriky

Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

4:40 Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček reaguje na případ šéfredaktora Svobodného rádia Vladimíra Kap…