Experti z NATO nahlédli pod pokličku výroby českých letadel
18.04.2023 15:10 | Tisková zpráva
Společnost Aero přivítala ve svém závodě zástupce pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví, jejíž 56. zasedání se letos konalo v České republice. Na programu byly prezentace a diskuse k tématu bezpečnosti letecké techniky a prohlídka výroby nového cvičného letounu Aero L-39NG.
reklama
Tradičního českého výrobce letadel Aero navštívilo na pět desítek účastníků pracovní skupiny NATO a dalších hostů z 23 zemí světa. „Účastníky jsme seznámili s historií i současností produkce Aera s ohledem na vojenskou leteckou techniku a představili jsme jim přístup naší společnosti k zajišťování bezpečnosti provozu letecké techniky. Na závěr jednání si účastníci prohlédli výrobu cvičného letounu L-39NG, který slouží k výcviku pilotů moderních vzdušných sil a je kompatibilní se všemi požadavky a systémy v rámci států NATO,“ říká Viktor Sotona, prezident a generální ředitel Aera.
Robustní konstrukce letounu L-39NG zajišťuje vysokou úroveň ochrany pilotů při případném nouzovém přistání nebo havárii letounu. Engéčko je také certifikováno pro případný střet s ptákem do rychlosti 650 km/h bez poškození. Univerzální letoun L-39NG má podle konstrukčních předpokladů a v závislosti na jeho využití životnost až 15 000 letových hodin. V České republice budou letouny L-39NG sloužit nejen k výcviku pilotů Vzdušných sil Armády ČR, ale měly by se používat i pro výcvik pilotů dalších zemí v programu NATO Flight Training Europe.
Mezinárodní delegaci v Aeru tvořili kromě účastníků pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví (Flight Safety Working Group – FSWG) také zástupci z nejvyššího výboru NATO zaměřeného na letectví (Aviation Committee – AVC), hosté z Rady vojenského výboru pro standardizaci vzdušných sil (Military Commitee Air Standardization Board – MCASB), reprezentanti mezinárodních flotil NATO (EATC apod.) a další významní hosté z oboru.
Pracovní skupina NATO pro bezpečnost vojenského letectví se zaměřuje na tvorbu norem pro bezpečnost letectví, na bezpečnost letadel a pozemní techniky související s letectvím, na bezpečnost leteckých zbraní nebo na bezpečnostní požadavky na létání a statické ukázky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý den, už sice nejste poslankyní, ale pořád jste snad vlivnou členkou ANO. Zajímalo by mě, zda se ANO bude nějak zabývat tím, abysme nemuseli dál povinně platit poplatky ČT, když vlastně není za co, protože souhlasím s tím, že ani já nevěřím v nezávislost ČT.
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.