Gillette chtěl odnaučit muže toxické maskulinitě. Zákazníci zareagovali jednoznačně...

03.08.2019 7:20 | Zprávy

Společnost Procter & Gamble, největší světový výrobce spotřebního zboží, se propadla do ztráty 5,24 miliardy dolarů. Důvodem je podle všeho odpis hodnoty značky Gillette. Stojí za propadem reklama ze začátku roku, která ukazovala muže v nelichotivém světle? Upozorňovala na ni již ekonomka Markéta Šichtařová.

Gillette chtěl odnaučit muže toxické maskulinitě. Zákazníci zareagovali jednoznačně...
Foto: ReproFoto: ČT
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová v pořadu ČT Hyde park

Výrobce žiletek Gillette přišel začátkem roku s reklamou, která vzbudila rozruch. Snaží se v ní transformovat vlastní téměř třicet let starý slogan „The best a man can get“ (To nejlepší pro muže) na „The best a man can be“ (Nejlepší muž, jaký může být). Reklamní spot pojednával o maskulinitě a špatném chování mužů vůči ženám a slabším. Značka se vymezila proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům toxického mužství.

„Jsem přesvědčená, že tady se marketing Gillette značně utnul. Naprosto neodhadnul rozpoložení svých zákazníků. V podstatě jim vzkázal: ‚Muži, jste nechutná sexistická čuňata. A teď nám navalte své peníze‘,“ uvedla k reklamě ekonomka Markéta Šichtařová.

„Možná si vzpomenete na kauzu Lidl, kdy Lidl nechal z obrázku řeckého ostrova odstranit křesťanské kříže. Mnoho Evropanů to tehdy pobouřilo. Ale marketingově se to dalo tak nějak pochopit. Muslimové by si zboží s křížem nekoupili, křesťané to nějak skousnou a celkově se prodá víc. Dejme tomu. Nesouhlasím s tím sice, ale marketingovou logiku v pozadí chápu. Ale tentokrát to dokonce i postrádá marketingovou logiku. Když vás někdo urazí a vynadá vám za to, že jste muž, budete mu ochotně dávat peníze za jeho zboží? Myslím, že to se z obchodního hlediska silně nepovedlo. A to ani nemluvím o té nebetyčné drzosti, že si nějaká korporace osobuje právo vychovávat lidi. Ode mne se Gillette dočká jedině bojkotu,“ dodala.

Původní text ZDE.

Jak nyní píše server Echo24.cz, firma P&G nyní zaúčtovala odpis hodnoty značky v objemu osmi miliard USD.  „Důvodem byl hlavně vývoj směnných kurzů, růst konkurence za poslední tři roky a pokles trhu s holicími strojky a žiletkami. Spotřebitelé na rozvinutých trzích se totiž méně často holí,“ píše server. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dárek pro Ukrajinu. 111 miliard? Splácet nemusíte. Kdo nesouhlasil, neuspěl. I EU půjčila

9:20 Dárek pro Ukrajinu. 111 miliard? Splácet nemusíte. Kdo nesouhlasil, neuspěl. I EU půjčila

„Nenašel jsem jediného občana, který by si přál, aby peníze nešly na pomoc Američanům a místo toho r…