Podle Tomského Halík dále ještě jen opět zanaříkal nad „čecháčkovskými zbabělci, kteří jen skuhrají na Unii a říkají, ať se postarají ti druzí. Svou rétoriku považuje za snahu „vyvážit extrémní zkratkovité a emocionální reakce. Extrém má vyvážit extrém,“ napsal politolog, který poukázal na to, že kromě Německa (zatím) má podle průzkumů veřejnosti sedmdesát procent lidí nejen u nás, ale i v katolickém Polsku či nekatolické Francii a Anglii obavy ze živelného náporu migrantů z kultury vůči nám antagonistické.
„Ti lidé neskuhrají, ani nechtějí hnát nikoho do moře, ani nepotřebují číst stohy odborných knih o islámu, aby věděli, co ví každý: zkušenost s ghetty převážně druhé a třetí generace přistěhovalců z islámského světa je tragická. Příliv milionů zničí sociální stát, politickou soudržnost a postihne naše chudé,“ vysvětluje Tomský na svém blogu obavy veřejnosti, podle něhož Halík neví, že první a poslední zásadou politiky je ctnost úměrnosti, kterou německá kancléřka porušila svým neomezeným Willkommen (pozváním uprchlíků, pozn. PL) ze 4. září a nyní úsilím o stálé kvóty na přemísťování uprchlíků po celé Evropě, místo aby zavřela hranice. „Je laciné kázat proti důsledku nelidského humanismu, který rozvrací evropské národy,“ dodal.
EU otevírá hranice ke zločinu a vede k extremismu
Podle politologa totiž existuje hluboký rozpor mezi osobním nasazením lásky k bližnímu a sociálním inženýrstvím ve jménu osvícenského kultu Člověka, smíšeného lidstva bez hranic soudržného společenství, kterou papež František nazval scestným antropocentrismem a Dostojevskij nadkřesťanstvím. „Katolická církev je instituce transcendentální víry, oddělená od státu a právě tato distance jí umožňuje kritizovat světskou vládu. A přece se vždy našli kazatelé, kteří teologicky hájili politickou vrchnost, jež víru v Evropě téměř zničila,“ napsal dále v reakci na Halíkovu odpověď, ve které kněz naznačil, že je třeba být na straně EU, protože je to naše jediná obrana před údajně divokým východem a prezidentem Milošem Zemanem, jehož výroky na adresu uprchlíků jsou prý neomluvitelné.
Celý Tomského komentář si můžete přečíst ZDE.
„Nerad bych Halíkovi křivdil, ale Evropskou unii považuje za inkarnaci dobra a pokroku, a proto trpí černobílým viděním světa a hájí staus quo pozemské mocnosti, dnešní reálsocialismus,“ napsal dále Tomský, podle kterého integrační Unie vede k politické dezintegraci, extremismu a otevírá hranice ke zločinu a mnohému dalšímu. „O tom, jestli je nebo není integrace Evropy nebezpečná, či dokonce nutná kvůli ruskému ohrožení, lze diskutovat, ale nemá to nic společného s křesťanstvím,“ podotkl na závěr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jzd