Ondřej Hejma okomentoval start pirátské kampaně, že byla profesionálně připravena a „fakturovala tam celá řada poradců, marketingových odborníků a píáristů". Ale padnoucí obleky, i když bez kravaty, mu přišly škrobené. „Ta spontánnost byla asi jako kdysi v těch prvomájových průvodech," odtušil.
Hlavním cílem ovšem bylo představit program. Hejma se omluvil, že nadávání na Piráty už může někomu přijít monotónní. „Ale co má člověk dělat, když zrovna zahajují svou volební kampaň? Tak nějakou recenzi tomu udělat musíme," namítl komentátor. Podle něho mají sice Piráti líbivá hesla jako „vrátit budoucnost" nebo „právo na důstojný život", ale jak tyto věci zajistit, nevědí.
Zejména se zaměřil na prohlášení, že Piráti chtějí udělat něco jako Marshallův plán. Konstatoval, že jim chybí George Marshall, takže to bude spíš Bartošův plán. „Slibuje nám, že by někdo, asi on, sehnal nějaké peníze, pánbůh ví kde. Mám ošklivé podezření, že by se to natisklo v těch tiskárnách eura," pravil Hejma a dodal, že za tyto peníze by se koupilo zboží. Jenže jak vysvětlil, Marshallův plán byl pro USA výhodný, protože Evropané kupovali americké zboží. Zatímco Češi by kupovali zboží, které „by určitě nebylo naše". Podle komentátora to je klasický model zvyšování závislosti na tom, kdo peníze půjčuje, tzv. ekonomická kolonizace.
Na prezentaci programu si všiml, že i když Piráti mají v programu progresivní témata, na představení měli jen jednu „hlavní pirátskou ženu", tedy Olgu Richterovou. Piráti podle něho nedostatkem žen ve straně netrpí. „Zdá se, že usoudili, že ženy ještě nedospěly a nejsou připraveny zaujmout ty důležité pozice," rýpl si.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas