Je horko a ČSSD ještě přitápí pod kotlem: Nové vystoupení proti hnutí Andreje Babiše

04.07.2016 12:32 | Zprávy

Výběr kamionového mýta od začátku příštího roku je ohrožený. Návrh ministerstva dopravy na prodloužení smlouvy s dosavadním provozovatelem, společností Kapsch, bez výběrového řízení považují tři vládní komise za nezákonné. Na dnešním setkání s novináři to řekl místopředseda ČSSD, ministr vnitra Milan Chovanec. Koaliční ČSSD nyní bude chtít vědět, zda má ministerstvo dopravy připravenou záložní variantu.

Je horko a ČSSD ještě přitápí pod kotlem: Nové vystoupení proti hnutí Andreje Babiše
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

Na přípravu výběrového řízení na nového provozovatele mýtného systému měli ministři za ANO dva a půl roku, řekl Chovanec. Ministerstvo na příští zasedání kabinetu předložilo právně vadný materiál, přestože ministr Dan Ťok (za ANO) tvrdí, že jednací řízení s Kapschem nebude problém, dodal Chovanec. Zároveň uvedl, že rezignace ministra dopravy by v současnosti situaci nikterak nevyřešila.

Kolem plánu ministerstva zadat tříletou správu systému za šest miliard korun Kapschi bez výběrového řízení panují pochybnosti. Tento postup nedoporučila mimo jiné pracovní skupina pro transparentní veřejné zakázky s tím, že pro zadání zakázky bez tendru kvůli nedostatku času není zákonný důvod. Podle rady si totiž zpoždění způsobilo ministerstvo dopravy samo. Proti tomu se ale ministr Ťok už dřív ohradil.

„Vykládat zákon takovým způsobem, že ministerstvo nemůže napravit staré chyby, tak mně to přijde, že to má blízko k právnímu nihilismu,“ uvedl Ťok. Zároveň připomněl, že zpoždění ve výběru pokračovatele způsobily už špatně uzavřené smlouvy před deseti lety, kvůli kterým nyní nemá ministerstvo dopravy právo poskytnout zájemcům o mýtnou zakázku před vypršením smlouvy s Kapschem řadu důležitých dat, bez kterých není možné provoz mýtného systému řádně vysoutěžit.

Desetiletá smlouva na správu mýtného systému vyprší na konci letošního roku. Snahu najít nového provozovatele prostřednictvím otevřené soutěže ministerstvo vzdalo na konci loňského roku s tím, že řádný tendr již není možné stihnout. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard korun, přičemž za loňský rok to bylo 9,7 miliardy Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Ing. Jan Volný byl položen dotaz

Naše životní úroveň a mzdy

Fialově tvrzení, že budeme mít v dohledné době mzdy jako v Německu snad nevěří nikdo, maximálně tak on sám, i když i o tom pochybuju. Můj na vás ale zní, proč tomu tak je? Proč je u nás životní úroveň nižší a stejně tak i platy? Přitom co se týká cen, tak ty jsou u nás mnohdy vyšší nebo srovnatelné ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozpad světa Peheho, Klvani a Řezníčka. Klaus rozebíral, co přinese Trump

19:31 Rozpad světa Peheho, Klvani a Řezníčka. Klaus rozebíral, co přinese Trump

„Význam Trumpova vítězství vidíme jako obrovské zatřesení dnešním světem, které může dát šanci uvidě…