Kapsch nabízí po změně podmínek státu v inzerátu levnější mýtné než vítěz tendru

29.10.2018 8:54 | Zprávy

Firma Kapsch, která neuspěla v tendru na provoz mýta, nabízí státu v inzerátu v Mladé frontě Dnes (MfD) o třetinu nižší cenu než vítěz soutěže CzechToll/SkyToll. Pod nabídkou s datem 23. října je podepsán ředitel Kapsche Karel Feix.

Kapsch nabízí po změně podmínek státu v inzerátu levnější mýtné než vítěz tendru
Foto: Kapsch
Popisek: Kapsch

Konsorcium CzechToll/SkyToll zvítězilo v tendru na deset let provozu mýtného systému po roce 2019 s nabídkou 10,75 miliardy korun. Současný provozovatel mýta Kapsch v inzerátu nabízí 6,9 miliardy, v tendru ale původně požadoval přes 13 miliard. S CzechToll/SkyToll už Ministerstvo dopravy uzavřelo smlouvu.

Mýtné vybírá Kapsch na více než 1400 kilometrech dálnic a silnic první třídy v Česku elektronicky od roku 2007. Hledání nového provozovatele mýta trvalo několik let. Letos v březnu do tendru podali nabídky čtyři zájemci, včetně Kapsche, nejnižší byla od CzechToll/SkyToll.

Systém se nově rozšíří o 900 kilometrů silnic první třídy, minulý týden ale Ministerstvo dopravy oznámilo, že umožní krajům a obcím zavést na nich nulovou sazbu na mýtné. Kapsch v inzerátu píše, že nižší cenu nyní nabízí právě kvůli tomu, že stát umožní nulovou sazbu na úsecích, o které se systém po roce 2019 rozšíří. 

Snížená cena podle šéfa Kapsche odráží zavedení možnosti nulové sazby na silnicích první třídy, nabízí proto provoz stávajícího systému bez rozšířených úseků. „Je nepochopitelné, že chce Česká republika vyhodit do koše plně funkční mýtný systém, když rozsah zpoplatněných silnic zůstává beze změny,“ uvedl Feix.

Podle mluvčího ministerstva Jakuba Stadlera Kapsch pokračuje v matení veřejnosti. „Nabídka firmy Kapsch na provozování mýta, kterou  formou placené inzerce zveřejnila některá média, zcela ignoruje skutečnost, že stát už smlouvu na provozování mýta po roce 2019 uzavřel s jiným dodavatelem,“ řekl.

Kapsch již letos v létě po vyhlášení výsledků tendru nabídl nižší cenu, než se kterou se účastnil soutěže, a to 10,5 miliardy. V polovině září pak firma Kapsch oznámila médiím, že by se daly náklady na provoz současného systému mýta snížit až na šest miliard korun. Ministerstvo dopravy tehdy k prohlášení Kapsche uvedlo, že firma měla možnost nabídnout nejnižší cenu v tendru a vyhrát tak soutěž, ve které měli všichni stejné podmínky.

Ačkoli nyní Kapsch postupně nabízí nižší a nižší cenu za provoz mýta, ještě v březnu před uzavřením tendru hrozil ministrovi žalobou v reakci na požadavek státu na snížení nákladů za mýtný systém. Ministr dopravy Ťok (za ANO) tehdy vyzval Kapsch k jednání o úsporách na provozních nákladech mýtného systému za rok a půl do ukončení stávajícího kontraktu, než se provozu ujme vítěz tendru. Kapsch tvrdil, že úsporám brání technické podmínky nynějšího kontraktu, a poslal Ťokovi předžalobní výzvu s požadavkem, aby se ministr zdržel dalšího poškozování dobrého jména firmy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Muskův výsměch stíhačkám, za které dáme 150 miliard. Svět prý míří někam úplně jinam

23:01 Muskův výsměch stíhačkám, za které dáme 150 miliard. Svět prý míří někam úplně jinam

Podnikatel a miliardář Elon Musk stíhačky F-35 označil za zastaralé, drahé a špatně navržené. Podle …