Klesne-li cena uhlí, Paskov se zavře dřív. Nebo zaplatí víc stát

08.04.2014 12:04 | Zprávy

Dohodu o Dole Paskov, kterou v pondělí oznámil ministr financí Andrej Babiš (ANO), je třeba se společností NWR dopracovat, řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) po jednání se šéfem představenstva NWR Garethem Pennym. Pokud klesnou ceny uhlí, buď podle Mládka vzroste kompenzace státu, nebo se zkrátí těžba v dole.

Klesne-li cena uhlí, Paskov se zavře dřív. Nebo zaplatí víc stát
Foto: Daniela Černá
Popisek: Důl Paskov

Babiš v pondělí oznámil, že Paskov bude fungovat do konce roku 2017 a vláda poskytne peníze na sociální programy horníků za 600 milionů Kč.

Mládek řekl, že zatím domluvená kompenzace je vyšší, než uváděl Babiš, a to 650 milionů korun. Babiš v pondělí tvrdil, že peníze z rozpočtu by měly směřovat přímo horníkům a nikoliv do společnosti OKD, která NWR patří a Důl Paskov provozuje. Stát chce dohodu s NWR dokončit do konce dubna, shodli se Mládek a Penny.

„V tuto chvíli jsme se dohodli, že firma NWR přijde s tím, jaký by měl být mechanismus změny té kompenzace, pokud by cena uhlí poklesla, protože jejich pozice je taková, že pokud cena uhlí poklesne, tak buď se musí zvýšit ta kompenzace, nebo snížit doba zaměstnávání horníků, protože to by generovalo větší ztrátu," řekl Mládek. Podle Pennyho je možné, že by se Důl Paskov naopak provozoval ještě déle, pokud by ceny uhlí vzrostly.

Mládek měl o dohodě uzavřené Babišem pochybnosti

Vládní koalice se kvůli státní pomoci pro OKD přela. ČSSD chtěla, aby stát nesl náklady na útlum dolu na Frýdecko-Místecku ve výši 1,1 miliardy korun za podmínky, že OKD do konce roku 2016 podpoří ztrátovou těžbu v dole. V pondělí oznámenou dohodu o nižší kompenzaci a delší těžbě uvítal premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), Mládek vyjádřil pochybnosti, že nemusí být úplná.

Společnost OKD, která čelí velkým ekonomickým potížím, loni v září oznámila, že Důl Paskov zavře. Zástupci firmy tehdy sdělili, že ponese-li náklady útlumu jen OKD, zavře důl k 31. prosinci 2014. V Dole Paskov pracuje 2500 lidí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na tiskovce STAČILO! řekla Konečná, co viděla v supermarketech

13:21 Na tiskovce STAČILO! řekla Konečná, co viděla v supermarketech

Jako „relevantní protiváha k asociální politice vládní garnitury“ se představila koalice STAČILO! př…