Konkrétně se zaměříme na deník Aha!, Blesk, Deník, Lidové noviny, Mladou frontu DNES a Sport, kde nás bude zajímat tištěný náklad a celkový prodaný náklad, do kterého se započítává pultový prodej, předplatné, náklad ostatního prodeje a dokonce i náklad elektronické verze prodávané za minimálně 51 procent ceny tištěné verze.
Nejvyšší tištěný a celkový prodaný náklad má dlouhodobě deník Blesk. V lednu letošního roku šlo o číslo 170 821, v únoru 169 937, v březnu 152 759 a v dubnu 141 789 prodaných kusů. Nejprodávanější je v pátek, kdy vychází s přílohou Blesk magazín. Jeho cena se v ten den zvedne o čtyři koruny na 18 korun. A právě páteční průměrný prodaný náklad byl v dubnu 223 142 kusů. V ostatních dnech v týdnu se číslo pohybovalo okolo 125 tisíc.
Dobře si vede také Mladá fronta DNES, kterou vlastní společnost MAFRA a jako šéfredaktor ji vede Jaroslav Plesl. Mladá fronta vyšla v dubnu v průměrném nákladu 105 312 kusů a prodaný náklad činil 93 955 novin. Mladá fronta má také vysoký podíl předplatitelů, ten představuje téměř polovinu celkového nákladu, přesně můžeme hovořit o 53 928. Nejprodávanější je tento deník ve čtvrtek, kdy vychází s televizní přílohou. Například v dubnu šlo 169 308 prodaných kusů ve čtvrtek, o den dříve jde o číslo podstatně menší, konkrétně 71 860 kusů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová