Zatímco německé úřady bojují proti „hate speech“ na sociálních sítích, levicové extremisté každým rokem víc a víc ohrožují životy cestujících ve vlacích a zároveň působí německým drahám vysoké finanční škody. Boj s extrémní levicí tak pro Německo představuje další velkou výzvou. Společně s potýkáním se s islámskými radikály a také rumunskými, tureckými, albánskými a romskými mafiemi.
Ve včerejším článku (převzatém z magazínu Der Spiegel) bývalý vyšetřovatel mimo jiné konstatoval, že Německo se stalo rájem pro mafiány. Úřady jsou nuceny se soustředit na boj s radikálními islamisty, až se jim nedostává kapacit pro potírání mafiánských uskupení. Jiný německý magazín, Focus, však ve svém dnešním článku naznačuje, že německá policie má společně s mafiány a islamisty ještě jednoho nebezpečného nepřítele. Je jím extrémní levice.
Své o tom ví společnost Deutsche Bahn, která musí pravidelně čelit útokům rozličných levicových bojůvek. Před šesti dny tak například došlo ke žhářskému útoku na signalizační systém na dvou trasách v okolí Berlína. Experti ze spáchání tohoto trestného činu podezřívají levicové extremisty. Nebylo by to zdaleka poprvé, kdy zaútočili na německé železnice. Jejich cílem se podle údajů DB stalo již 442 vlaků, a cestující proto museli čelit 14 525 minutám zpoždění.
Z tohoto počtu muselo být 173 vlaků odkloněno, došlo k vážným poruchám u 22 vlaků a částečným v případě dalších 137 vlaků. V prosinci 2015 levicoví extremisté úmyslně poškodili železnici na dvou místech poblíž Lipska, aby tak zabránili příjezdu na údajnou demonstraci „pravicových extemistů“. Šéf pro bezpečnost DB Hans-Hilmar Rischke však podobné záležitosti nepovažuje za politický protest, ale za závažnou trestnou činnost.
„Takové nezodpovědné chování ohrožuje mobilitu společnosti a životy cestujících. Nemluvě o tom, že záměrné poškozování železniční sítě nás stojí ročně miliony eur na opravách. V roce 2016 došlo celkem ke 32 takovým útokům, což bylo o pět více než v předchozím roce,“ zlobí se Rischke. Jak dodává magazín Focus, levicoví extremisté považují železnici a její cestující za součást nezáviděníhodného kapitalistického systému, takže lze předpokládat, že útoky budou pokračovat i v příštích letech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pro