Poslanci by v příštím týdnu měli začít vybírat nové členy Rady České televize. Sněmovními chodbami tak stále častěji chodí různí „našeptávači“, již radí, kteří z osmnáctičlenného seznamu jsou „ti nejlepší“. Říká se tomu též lobbing.
Nejde pouze o dobré rady míněné tak, že výběr toho či onoho kandidáta nejvíce prospěje České televizi, jako spíš o zájmy daných lobbistů, firem či zájmových skupin. Podle očitých svědků v posledních týdnech komplex budov v pražské Sněmovní ulici navštívil i šéf ČT Petr Dvořák, kterému pochopitelně na pečlivém výběru nových radních záleží ze všech nejvíc. Budou to totiž lidé, kteří ho pro další roky ve funkci buď podpoří, anebo hodí přes palubu.
Na prosazování konkrétních lidí do Rady ČT a lobbování u poslanců se podle našich zjištění podílí též podnikatel Jaroslav Berka, jehož firma Czech info pro ČT za milionové částky vyrábí různé pořady.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka