Podmínky vysílaných pracovníků má upravit revidovaná evropská směrnice. Podle návrhu by vyslaným měla v cizině zajistit stejné mzdy jako domácím pracovníkům. Česko návrh odmítá. Marksová už dřív řekla, že by předpis chudším evropským státům způsobil potíže a tamní firmy a instituce by na zaplacení svých lidí v cizině neměly. Česká strana prosazuje, aby se doprava ze směrnice o vysílání vyjmula. Francie a Německo v dopravě minimální mzdu vyžadují. Evropská komise s nimi loni v září zahájila řízení kvůli dopadům jejich národních nařízení o minimálním výdělku na mezinárodní dopravu.
„Francie je připravena jednat o úpravě podmínek vyslaných pracovníků v dopravě v připravovaném silničním balíčku. Obává se však určitého právního vakua, pokud by sektor dopravy byl v rámci již probíhající revize zcela vyloučen z režimu směrnice,“ uvedl mluvčí. Za „ochotu dohodnout se na ochraně práv pracovníků v EU“ poděkoval po jednání na twitteru francouzské ministryni práce český tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza.
Podle Marksové je potřeba se na vysílání pracovníků po Unii dívat i „z perspektivy nových členských zemí“ a brát ohled na rozdílné výdělky v jednotlivých státech. Podle francouzské ministryně země přijímají k vysílání pracovníků vlastní legislativu, protože neexistuje ta evropská. Evropský trh se tak tříští, znesnadňuje to volný pohyb pracovníků a zboží, uvedla podle mluvčího šéfka francouzského ministerstva práce.
Obě ministryně se shodly na tom, že vážný problém představuje i vysílání pracovníků z chudším zemí společnostmi, které tam vlastně nefungují. Západoevropské firmy si zřídí ve státech střední a východní Evropy P.O. Box a najímají místní síly, které pak posílají do svých zemí za minimální mzdu. Nekale tak konkurují domácím podnikům, popsal mluvčí Habáň.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk