Podmínky vysílaných pracovníků má upravit revidovaná evropská směrnice. Podle návrhu by vyslaným měla v cizině zajistit stejné mzdy jako domácím pracovníkům. Česko návrh odmítá. Marksová už dřív řekla, že by předpis chudším evropským státům způsobil potíže a tamní firmy a instituce by na zaplacení svých lidí v cizině neměly. Česká strana prosazuje, aby se doprava ze směrnice o vysílání vyjmula. Francie a Německo v dopravě minimální mzdu vyžadují. Evropská komise s nimi loni v září zahájila řízení kvůli dopadům jejich národních nařízení o minimálním výdělku na mezinárodní dopravu.
„Francie je připravena jednat o úpravě podmínek vyslaných pracovníků v dopravě v připravovaném silničním balíčku. Obává se však určitého právního vakua, pokud by sektor dopravy byl v rámci již probíhající revize zcela vyloučen z režimu směrnice,“ uvedl mluvčí. Za „ochotu dohodnout se na ochraně práv pracovníků v EU“ poděkoval po jednání na twitteru francouzské ministryni práce český tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza.
Podle Marksové je potřeba se na vysílání pracovníků po Unii dívat i „z perspektivy nových členských zemí“ a brát ohled na rozdílné výdělky v jednotlivých státech. Podle francouzské ministryně země přijímají k vysílání pracovníků vlastní legislativu, protože neexistuje ta evropská. Evropský trh se tak tříští, znesnadňuje to volný pohyb pracovníků a zboží, uvedla podle mluvčího šéfka francouzského ministerstva práce.
Obě ministryně se shodly na tom, že vážný problém představuje i vysílání pracovníků z chudším zemí společnostmi, které tam vlastně nefungují. Západoevropské firmy si zřídí ve státech střední a východní Evropy P.O. Box a najímají místní síly, které pak posílají do svých zemí za minimální mzdu. Nekale tak konkurují domácím podnikům, popsal mluvčí Habáň.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk