Vlak má táhnout parní lokomotiva a pro prezidenty v něm bude zařazený salonní vůz z roku 1930, který vyrobila Ringhofferova továrna v Praze v roce 1930 pro Masaryka. Vzhledem k tomu, že komunistický režim cíleně odstraňoval vše, co s Masarykem souviselo, měl zaniknout i vagon. Pouze díky dnes již zesnulému Jiřímu Sedláčkovi přežil vagon do roku 1989 ukrytý před zraky mocných v železničních opravnách v Českých Velenicích. Poté mohl být postupně opraven a dnes je v majetku Českých drah.
Jak bude vypadat přesné složení vlaku, protokoly českého ani slovenského prezidenta neprozradily. Z Hodonína vyjede v 11:55 a podle informací ČTK má jet z Hodonína do Holíče, dále do Kútů a Bratislavy. Ve Sládkovičově bude technická přestávka a dále pojede přes Šurany a Zlaté Moravce do Topoľčianek. Zde má podle programu být v 15:55, odtud prezidenti odjedou na zhruba půl kilometru vzdálený zámek, kde jejich setkání skončí.
V Topoľčiankách vznikaly mimo jiné Čapkovy Rozhovory s T. G. M. Od roku 1957 spravovalo zámek Revoluční odborové hnutí a sloužil k výběrové rekreaci. Dnes jsou některé místnosti uvedeny do stavu, v jakém je používal Masaryk a jsou přístupné veřejnosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas, čtk