Jen během letošního roku zaměstnanci úřadů práce čelili 14 fyzickým a stovkám slovních útoků. Někdy je úředníkům vyhrožováno dokonce i smrtí. "Agresivita klientů v poslední době rapidně roste a s příchodem vánočních svátků, stresem a nervozitou, které vydatně podporuje všudypřítomná reklama, se ještě stupňuje," cituje server tiskovou mluvčí Úřadu práce ČR Kateřinu Beránkovou.
Největšímu počtu útoků musejí čelit pracovnice úseku hmotné nouze. Podle Beránkové klienti úřadu útočí na jeho pracovníky například proto, že jsou nespokojení s výplatním termínem, rychlostí zpracování žádosti a výplaty dávek, když jim úřad nepřizná dávky či podporu v nezaměstnanosti nebo jsou pod vlivem omamných látek.
Agresivních klientů je sice menšina, ale jejich chování má podle Beránkové značný vliv na pracovní podmínky a prostředí. Například maminky s dětmi se bojí na úřad chodit.
Nežer a něco dělej!
Mnoho slovních útoků, jimž musí úředníci, či spíše úřednice, neboť za přepážkami je 99 % žen, čelit, nejde ani publikovat. Ty slušnější znějí například takto: "Tak nežer a něco dělej!" "Nic ti nepřinesu, sežeň si to sama, ty seš tady pro mě!" "Kde mám složenku s penězi?! Jsou to moje peníze! Okamžitě mi ji dej, nebo si jdu stěžovat!"
K zajištění bezpečí úřednic mají sloužit přepážková skla, propojené místnosti, nouzová tlačítka, bezpečnostní kamery, ochranné spreje a pravidelná přítomnost policistů. Úřad práce ČR ale nedisponuje dostatkem peněz na to, aby všechny tyto prostředky zavedl plošně.
Situaci tak často musí řešit policie. Úřad už podal i několik trestních oznámení, soud například poslal na pět měsíců do vězení ženu, která úřednici na oddělení nepojistných sociálních dávek urážela a vyhrožovala jí zabitím.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam