„My jsme dneska na předsednictvu hnutí debatovali tuhletu situaci velmi obšírně,“ řekl Ťok o možných následcích reformy policie pro ANO s tím, že se nechce vyjadřovat dřív, než k tomu opravdu dojde.
„Já to beru jako otázky fungování koalice. Koalice si podepsala nějakou koaliční smlouvu, ve které je určeno, co se má stát, když se něco nestane,“ podotkl Ťok s tím, že je běžné, že se partneři vzájemně o svých krocích informují.
„Tady se to bohužel radikalizovalo, já bych byl rád, kdybychom našli cestu, abychom v klidu dovládli,“ poznamenal Ťok a dodal, že je na současné vládě dobrá absence velkých skandálů a skutečnost, že vládne pro lidi.
Vzhledem k budoucím volbám však budou střety mezi koaličními partnery zřejmě častější, to ale neznamená žádnou krizi. „My to za ANO myslíme vážně,“ dodal.
„Najednou se během měsíce dvou přinese nová koncepce, kde je slučování minimálně nutné,“ řekl Ťok s tím, že v předchozí koncepci nic takového nebylo a nikdo nepodal relevantní vysvětlení, proč by k tomu vlastně mělo dojít. „My chceme vědět, proč se to má udělat,“ citoval Andreje Babiše.
Podle Ťoka je individuální postup ministra vnitra Milana Chovance v rozporu s koaliční smlouvou.
„Mým cílem je dojednat podrobnosti mezivládní smlouvy ohledně civilního letectví, má se spouštět další linka, která by měla spojit Šanghaj s Prahou,“ řekl Ťok o své plánované cestě do Číny. Chce také dosáhnout lepší podpory českého průmyslu. „Rádi bychom podpořili české dodavatele na českém trhu,“ dodal s tím, že v Číně je nutná vládní podpora.
„Evropská komise se tváří, že je umožní, nebo umožní, já si myslím, že jsme našli vhodný kompromis mezi tím, aby Evropská unie umožnila rozumnou dostavbu naši páteřní sítě,“ poznamenal Ťok s tím, že zřejmě bude možné dostavět deset staveb ještě podle bývalých směrnic o životním prostředí.
„Je tady poměrně velká, vlivná skupina lidí, kteří si nepřejí, aby se pražský okruh dostavěl v téhleté podobě,“ uvedl ministr dopravy s tím, že se nelze každému zavděčit. Jediné, co je třeba, je povolení Ministerstva životního prostředí, že je vše v souladu s procesem vyhodnocení vlivů na životní prostředí (EIA).
„Víte, my děláme spoustu kroků, které se tady nedělaly, abychom pražský okruh zprovoznili,“ dodal Ťok a připomněl, že by byl rád, kdyby se více ozývali i příznivci stavby, nikoli jen její odpůrci, protože ví, že příznivci existují.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa