Haléřové ceny tento rok zažívaly renesanci již na jeho úplném počátku, kdy se obchodní řetězce snažily haléřovými cenami ukázat, že promítly do svých cen snížení DPH „do posledního haléře“, avšak tato praxe neměla příliš dlouhého trvání.
Desetihaléřové ceny však lze nalézt i nadále a supermarkety je stále častěji využívají, jelikož po zlevnění o 10 haléřů již mohou své výrobky označit coby zlevněné a přilákat tak spotřebitele, které zláká výrazně barevně značená slevová cedulka.
ParlamentníListy.cz nedávno poukazovaly, že jde o praxi supermarketů i u dražších výrobků – například řetězec Globus na své zákazníky nalíčil u čtvrtkilového kusu tuňáka, který běžně stojí 998 korun za kilo, slevu ve výši pouhých 25 haléřů. Peněženka zákazníků takovou slevu sice nepozná a při platbě hotovostí může být zaokrouhlení vyšší nežli samotná sleva, ale řetězec z toho má jasnou výhodu. Zlevněním daného kusu tuňáka z 244,76 korun na 244,51 korun totiž mohl použít rudou slevovou cedulku a vyčkávat, kdo ve spěchu přehlédne, že jde o „slevu neslevu“ a výrobek hodí, v domnění, že je levnější, do košíku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas