Na nepopulární zdražení jízdného pražské integrované dopravy s navýšením tarifů v průměru o 25 procent (s nárůstem podle vzdálenosti od Prahy) v pondělí nakonec středočeští zastupitelé kývli. Pro zdražení nakonec zvedlo ruce 45 zastupitelů, devět dalších se hlasování zdrželo.
Před samotným hlasováním zastupitelů mnohé velmi zarazilo, jakými slovy zdražení dopravy hájil před svými zastupitelskými kolegy pirát Jan Lička. „My nezdražujeme občanům dopravu v nejisté době. Zdražujeme proto, aby si lidé mohli hledat novou práci, až nebudou mít na provoz auta,“ shrnul argument pro souhlasné postoje se zdražením.
Jedině zdražení tak podle Ličky umožní zachovat provoz autobusů a vlaků tak, jak jej cestující znají. „Lidé na nás budou spoléhat, že se dostanou tam, kam potřebují,“ míní místopředseda výboru pro dopravu Lička.
Původní zdroj ZDE.
Někdejší radní pro dopravu František Petrtýl (ANO) však neskrýval obavy a před přílišným nárůstem cen důrazně varoval: „Aby to nebylo kontraproduktivní; abychom nevyhnali cestující z veřejné dopravy do aut.“
Prozatím jde jen o středočeské usnesení. O zdražování středočeské dopravy se bude ještě rozhodovat v Praze. Červencový termín změny tarifu tak nemusí být jistý. Záleží, kdy své rozhodnutí přijmou pražští radní – a jak rychle pak tiskárna cenin bude schopna zvládnout zakázku. Tarify pražské integrované dopravy se naposledy měnily v roce 2011.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab