Pirát na kraji hájil zdražování jízdného, mnohým spadla čelist. Až prý lidé nebudou moct jezdit auty, stejně to rádi zaplatí

01.04.2021 21:11 | Zprávy

Vedení Středočeského kraje chce zřejmě od 1. července výrazně zdražit jízdné. Jako hlavní důvody uvedlo očekávaný propad v daňových příjmech, informoval Příbramský deník. Pirátský zastupitel Středočeského kraje Jan Lička před samotným hlasováním o této změně nabídl však další nečekané argumenty, které hovoří pro zdražení dopravy. Činí tak prý pro lidi, až nebudou mít na financování vlastních dopravních prostředků.

Pirát na kraji hájil zdražování jízdného, mnohým spadla čelist. Až prý lidé nebudou moct jezdit auty, stejně to rádi zaplatí
Foto: praha.eu
Popisek: Krajský úřad Středočeského kraje

Na nepopulární zdražení jízdného pražské integrované dopravy s navýšením tarifů v průměru o 25 procent (s nárůstem podle vzdálenosti od Prahy) v pondělí nakonec středočeští zastupitelé kývli. Pro zdražení nakonec zvedlo ruce 45 zastupitelů, devět dalších se hlasování zdrželo.


Před samotným hlasováním zastupitelů mnohé velmi zarazilo, jakými slovy zdražení dopravy hájil před svými zastupitelskými kolegy pirát Jan Lička. „My nezdražujeme občanům dopravu v nejisté době. Zdražujeme proto, aby si lidé mohli hledat novou práci, až nebudou mít na provoz auta,“ shrnul argument pro souhlasné postoje se zdražením.

Jedině zdražení tak podle Ličky umožní zachovat provoz autobusů a vlaků tak, jak jej cestující znají. „Lidé na nás budou spoléhat, že se dostanou tam, kam potřebují,“ míní místopředseda výboru pro dopravu Lička.

Původní zdroj ZDE.

Někdejší radní pro dopravu František Petrtýl (ANO) však neskrýval obavy a před přílišným nárůstem cen důrazně varoval: „Aby to nebylo kontraproduktivní; abychom nevyhnali cestující z veřejné dopravy do aut.“

Prozatím jde jen o středočeské usnesení. O zdražování středočeské dopravy se bude ještě rozhodovat v Praze. Červencový termín změny tarifu tak nemusí být jistý. Záleží, kdy své rozhodnutí přijmou pražští radní – a jak rychle pak tiskárna cenin bude schopna zvládnout zakázku. Tarify pražské integrované dopravy se naposledy měnily v roce 2011.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Marek Benda byl položen dotaz

Umíte si představit sebe jako pracujícího v průmyslu či zemědělství?

Vnímám Vás jako syna svého otce, od školy zabydleného v politice a parlamentu. Uměl byste přežít jako pracující v průmyslu nebo zemědělství. Umíte opustit bublinu parlamentních či senátních poslanců? Proč neinicujete odbourání výhod poslanců - viz poslanci za 1. republiky?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Budoucnost Evropské unie se představila: Panoptikum pro otrlé, varuje David

18:25 Budoucnost Evropské unie se představila: Panoptikum pro otrlé, varuje David

Zapomeňte na americké volby, skutečnou globální událostí je slyšení eurokomisařů. I tím bruselský se…