Vedení Prahy nedávno oznámilo, že se otevření tunelu znovu odkládá. Tentokrát kvůli vodou poničeným kabelům. S dodavateli se pře o to, kdo za škody nese vinu a kdo zaplatí výměnu kabelů. Kdy se řidiči tunelem projedou, není jasné.
Blanka je technologická šílenost
"Tunel Blanka je protkaný sítí kabelů, které celý provoz jenom komplikují. Je to dobré akorát k tomu, aby se někdo mohl vymluvit, že systém nefunguje," tvrdí Bělohlav, který stojí v čele největší české stavební firmy. "Cítím za tím objednávku, aby se to celé nerozjelo," doplnil. Tunel Blanka označil za "technologickou šílenost", podle něj je naddimenzovaná. Podobné problémy prý dosud s žádnou stavbou nezažil.
Vedení Prahy by mělo mít víc odvahy a Blanku „rozjet“
Metrostav staví pro pražský dopravní podnik i nové stanice metra A, s nimiž podle Bělohlava není žádný problém. "Na rozdíl od dopravního podniku dnes není na magistrátu jediný člověk, jenž projektům typu Blanka rozumí," tvrdí. Tunel podle něj měla namísto několika dodávat pouze jedna firma. "Pražští politici asi neměli odvahu takový balík peněz svěřit jedné firmě," uvedl. Vedení Prahy by podle něj mělo "mít víc odvahy" a "Blanku rozjet". "Jestli se nějaký kabel ukáže jako nefunkční, v noci se vytáhne a vymění," řekl Bělohlav. Bezpečnost provozu by to podle něj příliš neohrozilo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk