Expert na ruské dezinformace Jakub Kalenský na úvod připomíná, že v dezinformační kampani se lidé stávají nevědomým nástrojem šíření „misinformací“, tedy neúmyslně šířených nepravdivých informací. A nezáleží zde ani na vzdělání. „Měli jsme kauzu, kdy si řetězové nepravdivé e-maily posílají i lidé s akademickým vzděláním. Nezachrání vás to od toho, abyste se choval informačně negramotně,“ říká odborník.
V dnešní době velmi sofistikovaných mediálních operací je podle Kalenského mediální gramotnost stejně důležitá jako budování bezpečnosti státu. „Výchova je velmi důležitá, jen si musíme uvědomit, že výsledky přinese třeba až za třicet let,“ dodává.
V posledních dnech prý naše dezinformační scéna žije velmi Prague Pride, řeší se také velmi klima. „Pokud tyto dezinformace rozjedete dobře, na dezinformační vlak vám naskočí i domácí hráči, začnou dezinformace, začnou je šířit třeba z úplně jiných důvodů – pro své politické cíle,“ říká Kalenský s tím, že pak ale zároveň pomáhají šířit kampaň, kterou Rusko chce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab