Takzvaná seniorská linka, na kterou se mohou lidé obracet v případě potřeby se zajištěním nákupů či další pomocí, vyřídila za necelý měsíc provozu téměř osm tisíc hovorů. Až deset procent dotazů se přitom týkalo vyřízení finanční transakce nebo peněžní služby, například se jednalo o vyzvednutí důchodu, zaplacení složenky, vybrání peněz z bankomatu a podobně.
„Již od počátku jsme měli obavu z toho, aby se senioři, kteří v mnoha případech nevyužívají služeb internetového bankovnictví a platebních karet, neocitli bez finančních prostředků. Po dotazech na infolinku jsme oslovili Českou spořitelnu, která nám vyšla vstříc a začala své klienty proaktivně oslovovat. Navíc má zdaleka nejvíce klientů v České republice, proto to pro nás byl logický první krok,“ uvedl magistrátní náměstek Pavel Vyhnánek.
Česká spořitelna v souvislosti s mimořádnými opatřeními začala telefonicky oslovovat zejména starší klienty, kteří nemají platební kartu a nabízí jim doručení bezkontaktní platební karty domů. Služba je určena primárně pro starší klienty, kteří jsou z hlediska pohybu venku nejvíce ohroženi pandemií.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: tan