Bude platit plánované utahování opasků, a to i v rámci tzv. konsolidačního balíčku, v příštích dvou letech pro všechny stejně? Tedy i pro státní správu a politiky? Tuto otázku si jistě musí klást značná část veřejnosti, když někdy pozoruje poněkud „zvláštní“ kroky vládní pětikoalice. Začalo to už počátkem letošního roku, kdy se vláda rozhodla snížit seniorům zákonnou valorizaci, ale samotní politikové si na svých platech bezostyšně přidali. A také v těchto dnech podobná podivná rozhodnutí stále pokračují. Vládní koalice si například v parlamentu schválila pětinásobné zvýšení limitu pro odměny a dary, které bude moci využívat vedení městských samospráv v rámci úprav v zákonu o obcích.
Ještě více rozpaků pak přinášejí nákupy různých, zejména silových ministerstev. Větší rozruch na mediální scéně třeba způsobil nákup 289 luxusnějších SUV Škoda Kodiaq RS v ceně cca 453 milionů Kč realizovaný Ministerstvem vnitra pro Policii ČR. A to zejména proto, že už v letech 2019-2020 se mělo uskutečnit pořízení nových vozů Škoda Octavia za téměř 2,3 miliardy korun pro české policisty. Opravdu je nutné v současné, krizové době pořizovat pro „muže zákona“ luxusnější vozy, když se plánuje zdražit mladým rodinám pleny, kdy se seniorům sníží valorizace penzí a podnikatelům narostou daně? Skutečně by zatím nestačilo využít jen tři roky staré oktávky i k jiným účelům pro potřeby policie? Vždyť octavie mají přece punc spolehlivých aut. K tomu se pro ParlamentníListy.cz vyjádřil i zkušený majitel jednoho většího autoservisu na Ostravsku.
„Oktávky jsou solidní auta, nijak zvlášť poruchová, která při slušném zacházení vydrží najet bez velkých, zásadních oprav klidně i 350-400 tisíc kilometrů, a to se týká ve většině případů také jejich dieselových verzí. Nevím, kolik měly ty policejní škodovky najeto, ale 3 roky stará auta vydrží ještě i několik let náročného provozu, aniž by se musela vyřazovat nebo nějak nahrazovat. Samozřejmě je otázkou jaká je o ně péče, například jaký olej se používá, a jak se s nimi jezdí,“ sdělil nám devětačtyřicetiletý Petr, který svůj autoservis s velmi dobrou pověstí provozuje už 17 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Štěpán