Ruskou avioniku nahradí v bulharských letounech ta západní

20.12.2023 10:51 | Tisková zpráva

Vyrobily se jich bezmála tři tisíce. Stovky z nich stále létají po celém světě. Tak zvané Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny, které se dodnes vyrábějí poblíž Prahy. Přestože Aero Vodochody v posledních letech úspěšně uvedlo na trh modernizovanou verzi tohoto legendárního letounu s označením L-39 NG, její experti se starají také o stále provozovanou flotilu letounů. Příkladem toho je nejnovější kontrakt, který tradiční český výrobce letadel v těchto dnech uzavřel s ministerstvem obrany Bulharska, na základě kterého v následujících měsících zajistí generální opravu a modernizaci armádních letounů L-39 Albatros.

Ruskou avioniku nahradí v bulharských letounech ta západní
Foto: Archiv
Popisek: Letoun L-39 Albatros bulharských vzdušných sil

„Těší mě pokračování úspěšné kooperace s bulharskými vzdušnými silami. Systematicky pracujeme na upevňování a rozvíjení vztahů se současnými uživateli našich letadel. Bulharsko se připojilo k zákazníkům, se kterými Aero dlouhodobě spolupracuje. Nyní navazujeme již druhým kontraktem na opravy bulharských letounů L-39ZA,“ uvádí Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod Aero Vodochody s tím, že tato zakázka vychází z rámcové smlouvy, kterou uzavřelo Aero s ministerstvem obrany Bulharska letos v lednu. První dvě letadla určená ke generální opravě a modernizaci byla do Aero převezena již v lednu 2023, nyní následují další dva stroje L-39ZA.
 
Podle smlouvy Aero provede generální opravu dvou strojů L-39ZA včetně dvou motorů. Na zakázce bude spolupracovat i strategický partner LOM Praha, který opraví motory AI-25TL. Rozsáhlé práce na generální opravě a dílčí modernizaci Aero zahájí v lednu 2024, kdy budou letouny do vodochodské továrny dopraveny. Plánuje se, že letouny zpět do Bulharska poletí po vlastní ose. Na objednávce se budou podílet i další dodavatelé z České republiky, kteří spolupracují s Aero. 
 
Součástí kontraktu je i částečná modernizace, kdy bude nahrazena především původní ruská avionika za západní a dojde tak k modernizaci navigace, komunikace, identifikace a záznamových zařízení. Samotná generální oprava zajistí obnovení meziopravní doby letounů na 7,5 roku nebo 1500 letových hodin.
 
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…