„Mobilizace voličů a informační kampaň pro volby do Evropského parlamentu v květnu 2014,“ stojí v kolonce „název projektu“ pražské pobočky Sorosova OSF. „Pan Soros evidentně neví co s prachama,“ okomentoval tuto skutečnost Plesl a připomněl, že v roce 2014 byla volební účast na rekordním minimu, pouhých 18,2 procent.
„Účelem je podpořit rozsáhlou mediální kampaň v České republice, která má zvýšit voličskou účast, hlavně u mladých lidí, u voleb do Evropského parlamentu v květnu 2014,“ byla náplň projektu, který OSF stál 30 tisíc dolarů, v přepočtu přes 700 tisíc korun.
„Kampaň, která bude také propagovat informovanou volbu a zdůrazní desetileté výročí vstupu České republiky do EU, zahrne i video spoty, které se objeví jak online, tak i v médiích,“ stojí ve zprávě OSF.
Kampaň, která trvala od 15. ledna do 15 prosince 2014, cílila na celou Českou republiku a měla za úkol oslovit také Čechy žijící v zahraničí, předně pak ty „v Rakousku, Velké Británii, Německu, Slovensku a Francii, což jsou země s největšími českými komunitami“.
OSF měl podobné cíle i ve Velké Británii, kde skrze svoje dceřinné organizace chtěl přimět větší počty lidí, aby dorazily k volbám. Jedna z uvedených kampaní cílila na maďarské občany žijící v Británii, druhá pak na samotné Brity a obě probíhaly zároveň. Celkem vyšly na více jak 37 tisíc dolarů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa