Společnost výrobců a obchodníků s automobily (SMMT) eviduje, že za prvních osm měsíců roku 2023 se prodalo 193 221 čistě elektrických vozů, což je o 40 % více než ve stejném období roku 2022.
Publicista a sloupkař Ross Clark v konzervativním týdeníku The Spectator však upozornil, že prodej elektromobilů táhnou hlavně firmy. Běžní řidiči se v nákupu elektroaut nepřetrhnou. „V první polovině roku si elektromobil koupilo 37 000 soukromých kupujících, což je o 41 800 méně než o rok dříve,“ napsal Clark. „Je bolestně zřejmé, že elektromobily se zatím neprodávají samy o sobě. Mohou se prodávat díky štědrým dotacím, ale ty nyní skončily a kupující se kritičtěji dívají na problémy spojené s vlastnictvím elektromobilu: konkrétně na vyšší pořizovací cenu, krátký dojezd, dobu potřebnou k dobití a nedostatečnou dobíjecí síť,“ pokračoval.
Další problém podle Clarka je, že čtvrtina Britů nevlastní garáž a nemají auto kde nabíjet. Nemluvě o ceně elektromobilu. Doteď šlo o zboží spíše pro bohatší zákazníky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák